فروشگاه مرکزی فایل پروژه های دانشجویی

فروشگاه پروژه های دانشجویی , گزارش کارورزی, پاورپوینت آماده پایان نامه , پرسشنامه های روانشناسی, تحقیقات دانشجویی, مقالات دانشجویی, کارورزی دانشگاه , مبانی پای

تحقیق ایمنی در صنعت2 (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات44
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

در آغاز زندگی بشر ، انسانها فاقد صنعت و حرفه های عمده و گروهی بوده و هر فردی وظایف زندگی خود را شخصاً انجام داده و نیازهای حیاتی خود را برطرف می ساخته است . لیكن بازگشت زمان به دلایل متعددی چون شهرنشینی و توسعه شهرها و پیشرفت فرهنگ و تمدن ، افزایش جمعیت و پاره ای عوامل دیگر ، رفته رفته زندگی انسانها دچار دگرگونی گردیده و بتدریج مشاغل و بتدریج مشاغل و حرف گوناگون ، از فعالیت ها در زیر اقیانوسها گرفته تا تكاپو در ارتفاعات كم فشار راز كار در برابر گوره های گداخته با صدها درجه حرارت تا تلاش در سرمای قطبی و ... پدید آمده است . تا جائیكه گاهی انسانها مجبورند در تلاش معاش 

فصل اول

بیماریها ناشی از كار در اثر عوامل مكانیكی

ماشین هایی كه با نیروی برق ، فشار هوا و بخار ، مواد نفتی و غیره مورد استفاده در صنایع هستند غالباً دارای قسمت متحرك یا گردان می باشند نبودن حفاظ های مناسب روی آنها هنگام كار احتمال خطراتی برای كارگرانی كه مشغول كار با دستگاههای مذكور هستند بوجود می آورد .

طبق آماری موجود در حوادث كارگری بیشترین انها مربوط به كار با چنین ماشین هایی می باشد كه دارای قسمت هایی متحرك و گردان هستند مانند آسیاب ، پرس ها ، اره ها ، دستگاههای تراش ، پلاستیك سازی ها ، دستگاههای ریسندگی و بافندگی چرخ گوشت و برش و غیره . نحوه كار این ماشین ها بوسیله راه اندازی ، یك دستگاه الكتروموتور انتقال حركت ان توسط تسمه فلكه ، چرخ و زنجیر ، چرخ دنده ، چرخ و دنده ، چرخ لنگره ، شافت و غیره انجام می شود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

ایمنی در برق (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات29
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

انسان در زندگی روزمره خود به ویژه در محیط كار همواره با خطرات مختلفی روبروست اما همین انسان می تواند با رعایت نكات ایمنی از تبدیل این خطرات به واقعه ای غیر منتظره یا حادثه ای تلخ جلوگیری نماید. ایمنی دارای ابعاد مختلفی است كه انسان با توجه به مقتضیات زمانی و مكانی كم و بیش با آنها روبرو می شود یكی از ابزارهای مهم رقابت كشورها در دنیای امروز تولید است و عواملی چون كار، سرمایه وعامل طبیعی مهم ترین نقش را در آن ایفا می كنند در دنیای امروز سرمایه یك سازمان یا شركت شامل نیروی انسانی ،مواد،ماشین، روش ها ، نقدینگی یا پول و كالای تولیدی است كه در كتاب های مدیریتی با عنوان 6 ام(ms 6) نام برده می شود یكی از مهم ترین سرمایه های باارزش هر سازمان نیروی انسانی آن است نیرویی كه می تواند با بكارگیری توان و تفكر خود چرخهای صنایع را به گردش در آورد وبا خلاقیت و نوآوری خویش باعث پویایی و سودآوری سازمان شود پس وظیفه مدیریت جهت پیشبرد اهداف سازمان حفظ این نیروی باارزش و ایجاد فضایی سالم به منظور تولید بیش تر و بهتر و با بهره وری بالا می باشد و در این رهگذر آموزش كاركنان به منظور رعایت نكات ایمنی الزامی است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تحقیق ایران و تجارت جهانی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بر اساس یك سنت دیرینه كشورهای مختلف جهان عموما بخش كشاورزی خود را طی سالیان گذشته به طرق مختلف تحت حمایت خاص قرار داده اند. كشورهای وارد كننده كالاهای كشاورزی با اعمال تعرفه‌‌های گمركی و محدودیت های وارداتی بخش كشاورزی را از رقابت با كالاهای جایگزین وارداتی مصون داشته‌اند. كشورهای بزرگ صادر كنده این كالاها نیز با پرداخت سوبسیدهای صادراتی بخش كشاورزی خود را در بازارهای جهانی فعال نگه داشته‌اند. مقررات گات هم قبل از توفقهای دوراروگوئه مانعی برای این گونه حمایتها ایجاد نمی‌نمود.

از مدیت قبل روال گذشته دستخوش تغییر گردید. تلاش همه جانبه ای برای آزادسازی تجارت كالاهای كشاورزی در جهتی مشابه با آنچه در مورد كالاهای صنعتی انجام می‌شد شروع گشت. این تلاشها نهایتا منجر به توافقهای جدیدی در بین اعضاء سازمان تجارت جهانی (WTO) بر روی تجارت كالاهای كشاورزی گردید كه اهم آن به شرح زیر می‌باشد :

1- مقرر گردید كلیه موانع غیر تعرفه‌ای (NTTS) به معادل تعرفه مستقیم تبدیل شود و سقف معلوم و محدودی بر روی نرخ تعرفه ها گذشته شود.

2- مقرر گردید نرخ تعرفه و معادل تعرفه در كشورهای پیشرفته به میزان 36% ظرف مدت 6 سال كاهش یابد و این نرخ به میزان 24%و طی 10 سال برای كشورهای در حال توسعه تقلیل داده شود.

3- مقرر گردید نرخ سوبسید صادرات در كشورهای صادر كننده به میزان 36% طی مدت 6 سال كاهش یابد و كل حجم صادرات سوبسیددار نیز به میزان 21% طی همین مدت كاهش داده شود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اولویت انتخاب بین مدیریت دانش و مهندسی مجدد در سازمان (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل117 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اولویت انتخاب
بین مدیریت دانش و مهندسی مجدد در سازمان

چكیده

مدیریت دانش روشی سیستماتیك برای تشخیص، سازماندهی و به اشتراك گذاشتن دانش در سازمان است كه می‌تواند در نهایت به تولید دانش بیشتر در سازمان نیز منجر گردد. امروزه مدیران ارشد سازمانها دریافته‌اند كه سرمایه‌های دانشی در سازمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و می‌بایست توان زیادی را برای مدیریت سرمایه‌های دانشی و دانش نهفته در فرایندهای سازمان خود صرف كنند. از طرفی، گاه فرایندهای سازمان از كارایی كافی برخوردار نبوده و مدیران را به اندیشه‌هایی چون مهندسی مجدد، فرایندها جهت اصلاح مكانیسمها و فرایندهای سازمان خود وا می‌دارند. ولی سوال اینجاست كه بین مدیریت دانش و مهندسی مجدد، كدام یك می‌بایست در ابتدا در دستور كار سازمان قرار گیرد تا بهترین نتیجه عاید سازمان گردد؟
این مقاله به دنبال پیدا كردن پاسخی به این پرسش است.

مقدمه
سیر تغییرات كنونی در فضای كسب وكار به گونه‌ای است كه اكثر سازمانها ضرورت تحول را احساس كرده و مرتباً خود را با تغییرات همسو می‌كنند. رسانه‌های خبری، ما را با این حقیقت آشنا می‌سازند كه مجموعه‌های ایجاد شده اغلب سمت و سوی خلاقیت را در پیش گرفته‌اند و تغییرات سازمانی نیز با چنان سرعتی می‌بایست صورت پذیرند تا سازمان با نیازهای كسب و كار تطابق داشته باشند. همگرایی فناوری اطلاع‌رسانی و فرایند جهانی شدن آن سبب می‌شود تا نیازها و ضروریات نسبت به سرعت تغییر و پیشرفتهای سازمانی بیش از پیش احساس شود.
مدیریت دانش به عنوان یك استراتژی كاری و شغلی به طور همزمان برروی مرزهای چندگانه سازمان عمل كرده و نیز ابزاری برای پیشرفت كلی برنامه یك سازمان محسوب می‌گردد. مدیریت دانش با ایجاد قدرت داخلی در سازمان سعی در برطرف ساختن چالشهای خارجی را دارد و این امر با بهره‌برداری از منابع دانش موجود در كاركنان، منابع اطلاع‌رسانی، فناوری اطلاعاتی و كاربردهای آن و همچنین ارتباط آنها با مشتریان و تامین‌كنندگان انجام خواهد شد. مفهوم مدیریت دانش تعیین كننده ابزاری برای انجام و پیشرفتهای كاری است كه می‌تواند شامل اجزای مختلف كار، توزیع، توسعه محصولات و خدمات باشد و كلید موفقیت آن در این نكته نهفته است كه توانایی اجرای فعالانه برای توسعه و بهبود مستمر را در بر داشته باشد.
امروزه همه مدیران مكانیسم‌های متعددی را جهت بهبود كارآیی داخلی و مواجه شدن با چالشهای موثر و متعدد در رقابت تجاری در اختیار دارند، اما در اصل دو عامل عمده و اساسی وجود دارد كه تاثیر فراوانی در فضای رقابت برای سازمانها ایجاد می‌كنند: مشتریان و كاركنان. كیفیت كار كارمندان، چگونگی همكاری و یاری آنها و زمینه‌های مشترك تصمیم‌گیری عوامل برتری و رقابت‌پذیری سازمان هستند. هم اكنون بیشتر سازمانها، استراتژی مدیریت دانش را به عنوان پایه اساسی توان رقابتی سازمان به كار می‌برند. به هر حال، مدیریت دانش به عنوان یك استراتژی شغلی تنها وقتی به نتیجه نهایی خواهد رسید كه نیازهای اساسی آن برآورده شده باشند. برخی از این نیازها به قرار ذیل است:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

فرم تعیین اهداف كیفیت (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شركت پارس جهد

 

كد سند: F-06-02           

تاریخ:                    13/4/83

شماره بازنگری:           00

فرم تعیین اهداف كیفیت

 

 

ردیف

رئوس خط مشی كیفیت اعلام شده توسط مدیریت شركت

اهداف تعیین شده به منظورنیل به رئوس خط مشی كیفیت

فرمول/روش پیشنهادی برای تعیین وضعیت میزان حصول به

این اهداف

 

1

 

افزایش رضا یت مشتریان

 

1- تحویل بموقع محصولا ت

 

مقایسه نموداز مغایرتها نیبت به برنامه. هرسه ماه یكبار

 

2- كاهش شكایات مشتریان

 

بررسی تعداد شكایات یا انتقادهای رسیده ازسوی مشتریان      (كتبی یا شفاهی)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تحقیق انگیزه در محیط كار (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات64
حجم فایل47 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

انگیزه را این گونه تعریف می كند:

میل به كوشش فراوان در جهت تامین هدفهای سازمان به گونه ای كه این تلاش در جهت ارضای برخی از نیازهای فردی سوق داده شود.

یكی از فعالیتهای مدیر این است كه موجبات انگیزش كاركنان را در سطح بالایی از عملكرد فراهم سازد بدین معنی كه اطمینان یابد كه افراد كار می كنند بطور منظم سر كار حاضر می شوند و سهم مثبتی در رسالت سازمان دارند عملكرد شغلی به توانایی محیط و همچنین انگیزش مرتبط است. (محمد زاده – مهروژان ، 1375 ،121-120)

انگیزه بعنوان یكی از فرآیندهای ارضای نیاز به حساب می آید این مطلب در شكل زیر ارائه شده است.

نیازهای ارضا نشده           تنش        حركت         رفتار كوششی        نیازهای ارضا شده         كاهش تنش

شكل 1-2 :فرآیند انگیزش

نیاز به عنوان یك واژه فنی حالتی درونی است كه باعث می شود نتیجه پی آمد خاص جالب به نظر برسد یك نیاز ارضا شده تنش ایجاد می كند و در نتیجه در درون فرد نوعی سائقه یا پویایی بوجود می آورد این پویایی موجب بروز نوعی رفتار پژوهشی در فرد می شود و او در پی تامین هدفهای ویژه ای بر می اید اگر آن هدفها را تامین كند نیاز مزبور ارضا می شود و در نتیجه تنش كاهش می یابد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

اندازه گیری مزیت نسبی در صنعت قطعه سازی خودرو كشور از طریق DRC (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات29
حجم فایل28 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اندازه‌گیری مزیت نسبی در صنعت قطعه‌سازی خودرو كشور

از طریق DRC ã

 

 

 

 

چكیده

این مقاله به اندازه‌گیری مزیت نسبی تولیدات شركت‌های تولیدكننده قطعات تندمصرف خودرو طی یك دوره 5 ساله براساس روش هزینه منابع داخلی (برمبنای روش حسابهای صنعتی) می‌پردازد. بكارگیری این رویكرد جدید در ارزیابی هزینه منابع داخلی تولیدات بنگاه‌ها ( از طریق هزینه‌های واحدهای تولیدی) به دلیل بهره‌گیری از اطلاعات به هنگام، قیمت‌های سایه‌ای و ... از توانایی بیشتری نسبت به روش‌های متنوع قبلی برخوردار است. بدین منظور مقاله حاضر ابتدا به شاخص‌های اندازه‌گیری هزینه‌ منابع داخلی پرداخته و سپس ضمن معرفی روش شناسی رهیافت جدید DRC به اندازه‌گیری مزیت نسبی چند شركت منتخب تولیدكننده قطعات تند مصرف خودرو و تجزیه و تحلیل آن می‌پردازد.

 

 

 


ã  این مقاله مستخرج از طرح ”بررسی مزیت نسبی و شناسایی  بازارهای هدف صادراتی قطعات خودرو ایران“ است كه در مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی انجام گرفته است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تحقیق اندازه گیری كار یا كارسنجی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل یازدهم     

اندازه گیری كار یا كارسنجی

در هر سازمان هزینه های پرسنلی یكی از بزرگترین ارقام هزینه را تشكیل می‌دهند . پس از یكی مهمترین موضوعات مدیریت استفاده صحیح از پرسنل سازمان ات . با بكاربردن تكنیك اندازه گیری كار می توان میزان كارآیی و راندمان پرسنلی را اندازه گرفت و در نتیجه رابطه‌ای منطقی بین هزینه های پرسنلی (حقوق ، مزایا و ...) و میزان بازده كار آنان برقرار كرد . تیلور معتقد است كه حداكثر كارایی زمانی حاصل می شود كه به كارگر انجام وظیفه ای مشخص در زمانی مشخص و با روشی مشخص واگذار شود . هدف این است كه بر هر یك از كاركنان معلوم باشد كه چه وظیفه‌ای بر عهده دارند و چگونه و در چه مدت زمانی باید آن را به انجام برساند این حدود یا «استانداردهای كاری» را می توان از طریق اندازه گیری كار بدست آورد . كارسنجی بیشتر از این نظر ضرورت دارد كه معیاری برای كنترل به دست می دهد . به عقیده یكی از صاحب‌نظران ، مدیریت علمی چیزی جز اندازه گیری و كنترل نیست .

مدیریت علمی = كنترل + اندازه گیری كار

 

تعریف كارسنجی

كارسنجی یعنی تعیین نسبت بین دو عامل نیروی انسانی مصرف شده و كار انجام شده و یا طبق تعریف دیگر اندازه گیری كار عبارتست از روش برقراری ضوابط و معیارهای علمی برای تعیین حجم كاری كه باید در یك مدت مشخص انجام شود 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت اندازه گیری اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل59 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم مدیریت كیفیت سازمان را قادر می سازد تا كیفیت  را بطور اقتصای ایجاد كرده ، حفظ و بهبود بخشد

 

سیستمهای مدیریت  كیفیت مانند ISO 9001 در صورتی كاربردی و اثر بخش خواهند بود كه  مدیریت كیفیت جامع ایجاد و در مسیر بهبود مستمر با انجام  كارگروهی  هدفدار و آموزش مداوم  به سمت نقص صفر و حركت در جهت افزایش مستمررضایت مشتری دست یابند.

 

سوال اینجاست که اساسا در فرایند ارتقا کیفیت در شرکتهای ایرانی با اجرای این استاندارد ها چه پیامد هایی حاصل شده است ؟

آیا اجرای این استاندارد ها توانسه پیامدهای مثبت به همراه داشته باشد؟ 

 

1- شناسایی  و مدل سازی تاثیرات  یا پیامد های مثبت و منفی حاصل از اجرای استادارد های مدیریت کیفیت درشرکتهای ایرانی

 

2- ارائه یك مدل جهت ارزیابی اثر بخشی سیستم مدیریت كیفیت كه منتهی به ارائه راهكارهای لازم برای بهبود سیستم مدیریت كیفیت در آن سازمان خواهد شد

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

انتخاب،انتصاب و تغییر مدیران( تجارب كشورهای فرانسه، ژاپن، انگلیس ، آمریكا و كره جنوبی) (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات110
حجم فایل80 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان                                                                        صفحه

 پیش‌گفتار………………………………………..………………………………………………………3

1) مقدمه:......................................... 4

2) وضعیت راهبردی نظام شایسته سالار................. 5

اهداف:............................................ 7

ویژگی‌های نظام شایسته سالاری مطلوب.................. 8

روند مطلوب انتخاب و انتصاب مدیریت................ 12

ملزومات نظام انتخاب و انتصاب مدیران.............. 13

فرایند شایسته سالاری.............................. 15

3) مدیران شایسته در نظام جمهوری اسلامی ایران...... 20

1- جایگاه مدیریت................................. 20

2- ویژگی‌های شغلی و نقشهای مدیران................. 21

3- خصوصیات و ویژگی‌های فردی مدیران................ 25

4-توانایی‌های مدیران.............................. 30

5- مهارتهای مدیران............................... 32

6- شایستگی‌های مدیریتی............................ 32

7- جمع‌بندی....................................... 35

8- كشف متغیرهای انتخاب و پرورش مدیران درایران.... 36

4- مطالعات تطبیقی................................ 41

شیوه استخدام و ارتقاء در فرانسه.................. 41

شایسته سالاری در ژاپن............................. 44

شیوه استخدام و ارتقاء در انگلیس.................. 46

نظام استخدام  و ارتقا در آمریكا.................. 55

نظام شایسته‌سالاری در كره جنوبی.................... 58

5)جداول:......................................... 61

6)منابع:......................................... 75

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 صفحه بعد