فروشگاه مرکزی فایل پروژه های دانشجویی

فروشگاه پروژه های دانشجویی , گزارش کارورزی, پاورپوینت آماده پایان نامه , پرسشنامه های روانشناسی, تحقیقات دانشجویی, مقالات دانشجویی, کارورزی دانشگاه , مبانی پای

به سوی جامعه اطلاعاتی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات2
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت ارتباط با مشتریان

یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه بازاریابی و فروش، ایفای نقش تسهیل‌کننده در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان است. بر این‌اساس، به‌طور نظام‌مند اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به رفتار و نیازهای مشتریان می‌شود و با توجه به الگوهای مصرف و تقاضا به سازمانها درباره درکی فراگیر نسبت به نوع و نحوه تدارک و ارایه محصولات و خدمات منطبق با نیازهای مشتریان کمک می‌شود. انتظار می‌رود ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری به بهبود خدمات قابل ارایه به مشتریان بپردازند و به‌ویژه در سازمانهای بزرگی که با انبوه مشتریان سر و کار دارند از هزینه‌های اداری و اجرایی بکاهد. در واقع، نظام مدیریت ارتباط با مشتری در امتداد نظامهای ارتباطی دیگر همچون زنجیره تامین و مدیریت دانش قرار دارد.
هم‌اکنون در اتحادیه اروپا، 36 درصد از اشتغال مربوط به خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط به سازمانهایی است که از نظامهای مدیریت ارتباط با مشتری سود می‌جویند. 46 درصد از شرکتهای بزرگ این اتحادیه از این ابزار استفاده می‌کنند و این رقم برای شرکتهای متوسط و کوچک به‌ترتیب برابر با 28 درصد و 14 درصد است.
فناوری اطلاعات و ارتباطات علاوه بر آن‌که یکی از مهمترین تسهیل‌کننده‌های مدیریت ارتباط با مشتریان است، بلکه خود از این رویکرد بهره زیادی می‌برد. کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانهایی مانند عوامل اجرایی شرکتهای بزرگ مخابراتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا آنها با مشتریان گوناگونی از بخشهای مختلف اقتصادی و اجتماعی سر و کار دارند. به‌عنوان مثال، ایجاد و توسعه شبکه‌های مخابراتی دیجیتال در دهه 1990 به خدمات جدیدی منجر شد که ناشی از هوشمند‌سازی شبکه و تمرکز بر نیازهای مختلف مشتریان بود.
در بخش رایانه نیز به‌دلیل تنوع خدمات، مدیریت ارتباط با مشتری به‌ویژه برای شرکتهایی که به تولید انبوه نرم‌افزار می‌پردازند و با مشتریان بالقوه و بالفعل زیادی سر و کار دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. البته، اغلب این ارتباطات از طریق سایت‌های اینترنتی صورت می‌گیرد، ولی برای برخی پروژه‌های بزرگ نرم‌افزاری، ارتباط رو در رو با مشتریان نیز ضروری است.

توسعه نظام خرده‌بانکداری توسط فائو

نظام خرده‌‌بانکداری- جی.تی.زد- فائو نرم‌افزاری است که برای موسسات مالی ارایه کننده خدمات مالی و اعتباری برای خانوارهای کم‌درآمد و کارآفرینان مناطق محروم طراحی شده است. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:24 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بنگاههای برتر جهانی شركت نوكیا (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اشاره

سلسله مقالات «با معماران عصر دیجیتال» كه به معرفی شخصیت و اندیشه های بنیانگذاران و رهبران سازمانهای برتر عصر حاضر و نیز اندیشه های اندیشمندان بزرگ عرصه مدیریت می پرداخت از شماره پیش به پایان رسید . با توجه به استقبال گرم خوانندگان مجله از این سلسله مقالات كه طی سه سال گذشته تداوم داشت و نظرات و پیشنهادهای بسیاری از آنها مبنی بر معرفی و تبیین و تحلیل وضعیت بنگاههای برتر اقتصادی و صنعتی در عصر كنونی ؛ مجله تدبیر در نظر دارد از این شماره ؛ سلسله مباحث جدیدی را تحت عنوان «بنگاههای برتر جهانی» ارائه دهد . در این سلسله مقالات، سازمانهای موثر جهانی در عرصه های مختلف مورد بررسی قرار خواهند گرفت . آنچه در درك موقعیت و جایگاه بنگاههای برتر موثر است نظیر تاریخچه شركت، چشم انداز، ماموریت و استراتژی، تغییرات در طی زمان، موضوعاتی مانند منابع انسانی، كیفیت، حوزه محصولات یا خدمات، فناوری و تحقیق و توسعه، سهم بازار و فروش، نقاط قوت و ضعف و بالاخره ویژگیهای مدیریت شركت به صورت مختصر مطرح خواهد شد. بنابراین در هر شماره خواننده محترم می تواند به صورت یكجا، تمامی جنبه های یاد شده را در باره هر بنگاه برتر جهانی در اختیار داشته باشد. بدین ترتیب دریچه ای در برابر مدیران و دست اندركاران و علاقه مندان مباحث صنعتی، سازمانی، اقتصادی، صنعتی و مدیریتی در راه بررسی و مقایسه نقاط قوت و ضعف و نكات درس آموز بنگاههای برتر عصر حاضر، گشوده خواهد شد .
امید است درج چنین مطالبی بتواند برای مدیران جوان ما در بخش خصوصی و دولتی راهگشا و به نوعی راهنمای عمل قرار گیرد.
تدبیر

 

شاید عجیب به نظر رسد كه شركتی با سابقه 140 سال فعالیت، كه بیشترین آن در تولید كاغذ و چكمه های لاستیكی پشت سر گذاشته شده است، در دو دهه اخیر با كنار گذاشتن كسب وكارهای سنتی به مدرنترین حوزه فناوری اطلاعات (IT) یعنی ارتباطات راه دور روی آورد واز سال 1998 به بزرگترین تولیدكننده تلفن همراه در جهان تبدیل شود. این معجزه اما با تلاش مدیران آینده نگر و كاركنان خلاق «نوكیا» (NOKIA) رخ داده و هم اینك فراروی ماست. فروش 40 میلیون گوشی تلفن همراه توسط نوكیا در آن سال، اكنون به 250 میلیون دستگاه رسیده است به گونه ای كه از هر 3 تلفن همراه دنیا، یك دستگاه آن را این شركت تولید كرده است.

تاریخچه
شركت نوكیا قدمتی 140 ساله دارد. نوكیا در سال 1865 توسط فردریك ایدستام (FREDRIK IDESTAM) در فنلاند و در حوالی رودخانه نوكیا بنیان گذاشته شد و اصلی ترین تولیدات آن كاغذ و چكمه‌های لاستیكی بود. در آن سالها نوكیا به عنوان پیشتاز صنعت كاغذ، افتخار ملی فنلاند محسوب می شد، اما قطعا كسی نمی توانست بیندیشد كه یك قرن بعد با واردشدن شركت به صنعت ارتباطات راه دور، این افتخار به گونه ای دیگر ودر حوزه ای متفاوت وسطحی فراگیرتر تكرار وتجدید شود. «ایدستام» از همان زمان سیستم حفظ سلامتی كاركنان، آموزش و اسكان آنها را در برنامه خود گنجانده بود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:23 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بنتونیت (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات51
حجم فایل75 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

چكیده

مقدمه

فصل اول: مصارف بنتونیتهای موجود در طبیعت

1-1- تعریف بنتونیت

2-1- مصرف و كاربرد بنتونیت

3-1- گل حفاری

4-1- گندله سازی

5-1- دانه های جاذب

6-1 مصارف كشاورزی

7-1- بیرنگ كننده (رنگ زدایی یا سفیدكردن)

8-1- گلوله سازی غذای حیوانات

9-1- مواد سمی

10-1- كودها

11-1- نیازهای مهندسی سویل

12-1- مصالح ساختمانی

13-1- كاتالیزور

14-1- سایر مصارف

فصل دوم: زونهای بنتونیتی ایران

1-2- زون سمنان- ترود

1-1-2- كانسار بنتونیتی رشم

2-1-2- كانسار بنتونیتی سوسن دار

3-1-2- نشانه معدنی تمیدان تیر

2-2- زون ایران مركزی

3-2- زون تفرش تكاب

4-2- تركیب شیمیایی

1-4-2- درصد سیلیس

2-4-2- عیار اكسید آلومینیوم

3-4-2- عیار اكسید آهن

4-4-2- درصد سدیم و پتاسیم

5-4-2- درصد آب

6-4-2- درصد اكسید منگنز

5-2- سن زمین شناسی

6-2- محیط تشكیل بنتونیت

7-2- خاستگاه بنتونیتهای ایران

8-2- چگونگی تشكیل بنتونیت

9-2- تولید جهانی بنتونیت

10-2- انواع كانیهای موجود در طبیعت

11-2- متالوژی بنتونیت و كانسارهای موجود در جهان

1-11-2- متالوژی

2-11-2- كانسارهای عمده جهان

فصل سوم: آزمایشات مربوط به بنتونیت و معادن موجود در ایران

1-3- آزمایشگاه تعیین كیفیت بنتونیت

2-3- بعضی از مصارف بنتونیت

3-3- آزمایشهای انجام شده در آزمایشگاه

1-3-3- آزمایش فیلتر پرس

2-3-3- آزمایش اندازه گیری جذب آب و رطوبت پذیری بنتونیت

3-3-3- آزمایش ییلد

4-3-3- آزمایش تعیین درصد مونت موریونت

4-3- بعضی از دستگاههای مورد استفاده در آزمایشهای ذكرشده برای بنتونیت

5-3- معدن بنتونیت چاه كشمیر

1-5-3- موقعیت جغرافیایی محل

2-5-3- زمین شناسی منطقه معدن

3-5-3- بخشهای معدن چاه كشمیر

4-5-3- نحوه استخراج معدن

5-5-3- نمونه گیری جهت آزمایش

6-5-3- تجهیزات و ماشین آلات معدن چاه كشمیر

7-5-3- حمل به سوی كارخانه

8-5-3- موارد مصرف بنتونیت چاه كشمیر در صنعت

6-3- معرفی تعدادی از معادن بنتونیت موجود در ایران

7-3- معدن بنتونیت خور و بیابانك

1-7-3- موقعیت جغرافیایی

2-7-3- زمین شناسی كلی منطقه

3-7-3- زمین شناسی معدن

4-7-3- توضیحات كلی راجع به معدن بنتونیت خور و بیابانك

5-7-3- عملیات استخراج

6-7-3- باطله های كنارزده شده

8-7-3- تجهیزات معدن بنتونیت خور

9-7-3- پرسنل شاغل در معدن خور بیابانك

10-7-3- موارد مصرف بنتونیت خور بیابانك

8-3- معدن بنتونیت خور ترود.

9-3- معدن بنتونیت چاه ریسه

1-9-3- موقعیت جغرافیایی

2-9-3- زمین شناسی منطقه

3-9-3- خصوصیات كلی منطقه بنتونیت چاه ریسه

4-9-3- تجهیزات و پرسنل معدن چاه ریسه

10-3- آزمایشات انجام شده جهت كنترل كیفی

بنتونیت برای كاربردهای مشخص

تست فیزیكی

نتیجه گیری

پیشنهادات و انتقادات

مأخذ و منابع

 

فهرست جداول

جدول شماره 1- صورت تجزیه چند نوع بنتونیت

جدول شماره 2- تركیب شیمیایی هكتوریت و ساپوریت

جدول شماره 3- مقایسه دو نوع بنتونیت چین و آمریكا

جدول شماره 4- مقدار ذخیره بنتونیت جهان

 

چكیده:

بنتونیت ی سنگ رسی با خاصیت ویژه ای می باشد. رنگ این سنگ در حالت هوازده سبز روشن و سبز مایل به زرد است و تركهایی مثل تركهای موم سفت در آن موجود می باشد. وقتیكه یك تكه از این سنگ را خیس كنیم به چند برابر حجم خود افزایش پیدا می كند و در اثر شكسته شدن به یك خمیر صابونی تبدیل می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:23 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین

آن كمپانی‌هایی كه صادرات و واردات را انجام نمی‌دهند نیز بوسیلة فعالیت‌های جهانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. این بخش توضیح می‌دهد كه چگونه زنجیرة تامین جهانی عمل می‌كند و چه تاثیری بر تمام انواع سازمانها دارد و شامل این موضعات می‌باشد:

نگاهی به چگونگی تاثیر فرهنگها و زبانها

نقشی كه تعهدات وارداتی، صادراتی و استانداردها، روش‌های آزمون به عنوان نیروهای پنهان زنجیره تامین بازی می‌كنند.

دانش چگونگی در دسترس بودن در زمانهای واقعی بر پایه جهانی بودن

و همچنین یك كارآموزی در مورد كمپانی

هیچ كدام از سرویس‌های حمل و نقل نمی‌توانند بهترین سرویس را برای تمام مسیرها در دنیا ارائه كنند. می‌بایستی فهرستی از سرویس‌هایی كه برای نیازهای شما مناسب خواهد بود را انتخاب كنید و در كنار هم قرار دهید.

معرفی

در بازاهای باز جهانی، كمپانی‌های بیشتری درك می‌كنند كه می‌بایستی به جهانی نشدن برای باقی ماندن در سطح رقابتی فكر كنند.

بعضی از متخصصان خاطر نشان می‌كنند كه كمپانی‌ها می‌بایستی جهانی فكر كنند حتی اگر محصولات آنها از سطح بومی فراتر روند.

شما نمی‌توانید حتی یك روز بدون استفاده از اقتصاد جهانی به سمت جلو حركت كنید. این مسئله‌ای است كه كمپانی‌ها می‌بایستی از آن آگاه بوده و برنامه‌ریزی كنند. مدیریت جهانی زنجیرة تامین كلیدی است برای باقی ماندن در اقتصاد جهانی. این یكی از چند حوزه‌ای است كه در آن می‌توان دو كار را انجام داد، كم كردن هزینه و بهبود خدمات پس از فروش

وقتی كه كمپانی‌ها وارد محیط جهانی می‌شوند، مشكلات زنجیرة تامین آنها بصورت نمایی رشد می‌كند. به مسئله كمپانی sandvih coromat توجه كنید ـ یك تولید‌كننده ابزار برش سوئدی با گستردگی در شمال آمریكا و آمریكای لایت كه بسیار تلاش می‌كند كه كالاهایش را از محل‌های مركزی به بسیاری از كشورها در سرتاسر جهان بفرستد. برای اینكه محصول آنها كلیدی است برای عملیات صنعتی بزرگی از پروسه تولید كه توقف‌ها، موانعی هزینه‌دار هستند. و مهلت كوتاهی در برنامه‌ریزی حمل و نقل جهانی شركت Sandvik وجود دارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:23 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین

آن كمپانی‌هایی كه صادرات و واردات را انجام نمی‌دهند نیز بوسیلة فعالیت‌های جهانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. این بخش توضیح می‌دهد كه چگونه زنجیرة تامین جهانی عمل می‌كند و چه تاثیری بر تمام انواع سازمانها دارد و شامل این موضعات می‌باشد:

نگاهی به چگونگی تاثیر فرهنگها و زبانها

نقشی كه تعهدات وارداتی، صادراتی و استانداردها، روش‌های آزمون به عنوان نیروهای پنهان زنجیره تامین بازی می‌كنند.

دانش چگونگی در دسترس بودن در زمانهای واقعی بر پایه جهانی بودن

و همچنین یك كارآموزی در مورد كمپانی

هیچ كدام از سرویس‌های حمل و نقل نمی‌توانند بهترین سرویس را برای تمام مسیرها در دنیا ارائه كنند. می‌بایستی فهرستی از سرویس‌هایی كه برای نیازهای شما مناسب خواهد بود را انتخاب كنید و در كنار هم قرار دهید.

معرفی

در بازاهای باز جهانی، كمپانی‌های بیشتری درك می‌كنند كه می‌بایستی به جهانی نشدن برای باقی ماندن در سطح رقابتی فكر كنند.

بعضی از متخصصان خاطر نشان می‌كنند كه كمپانی‌ها می‌بایستی جهانی فكر كنند حتی اگر محصولات آنها از سطح بومی فراتر روند.

شما نمی‌توانید حتی یك روز بدون استفاده از اقتصاد جهانی به سمت جلو حركت كنید. این مسئله‌ای است كه كمپانی‌ها می‌بایستی از آن آگاه بوده و برنامه‌ریزی كنند. مدیریت جهانی زنجیرة تامین كلیدی است برای باقی ماندن در اقتصاد جهانی. این یكی از چند حوزه‌ای است كه در آن می‌توان دو كار را انجام داد، كم كردن هزینه و بهبود خدمات پس از فروش

وقتی كه كمپانی‌ها وارد محیط جهانی می‌شوند، مشكلات زنجیرة تامین آنها بصورت نمایی رشد می‌كند. به مسئله كمپانی sandvih coromat توجه كنید ـ یك تولید‌كننده ابزار برش سوئدی با گستردگی در شمال آمریكا و آمریكای لایت كه بسیار تلاش می‌كند كه كالاهایش را از محل‌های مركزی به بسیاری از كشورها در سرتاسر جهان بفرستد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:23 ] [ احمد احمد ]
[ ]

برنامه کاربردی برش موادخام و حل مشکل یک شرکت سازنده (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

این مقاله یک برنامه کاربردی مشهور را برای حل مشکل شرکتهای تولیدکننده ارائه می‌کند. هدف از برش یک بعدی، بریدن موادخام با طول طراحی شده به تعداد زیاد از الوارهای طویل می‌باشد. شرکتی که ما این تحقیقات را برای آنها انجام دادیم با مشکلات برش الوارهای فلزی جهت پروژه‌های خود مواجه شده بود. ما چندین راه حل مختلف را به حل مشکل شرکت مذکور نزدیک دیدیم. ۱. طراحی و ساخت یک نرم‌افزار. ۲. گسترش نرم‌افزار شخصی خودمان و ۳. مقایسه این نرم‌افزار با نرم‌افزارهای تجاری موجود در اینترنت. در این مقاله ما تمام آزمایشات خویش را به وسیله این سه روش خلاصه نموده‌ایم. در این مقاله ما همچنین یک benchmark از بسته‌های نرم‌افزاری تجاری موجود در بازار که قابل دسترس هستند ارائه می‌نماییم. سرانجام ما یک محیط visual را جهت افزایش کارایی در حل مشکلات برش و نشان دادن قابلیت اجرایی این مقاله با استفاده از دیتاهای شرکت روی دو پروژه در دست ساخت ارائه خواهیم نمود.

محیط‌های انقیاد: سیستم‌های طراحی پشتیبانی، سیم‌های مدیریت اطلاعات.

معرفی: مواجه شدن شرکتها با برش موادخام بسیار مرسوم است که این مشکل مشمول شرکتهای ساخت و ساز نیز می‌شود. طبق دستورالعمل الوارهای آهنی با طول مطمئن و به تعداد مشخص مورد نیاز واقع می‌شود. این الوارها از الوارهای بلندتری بریده می‌شود که طول آنها بلندتر از 200cm است. مشکل پیدا کردن بهترین و بهینه‌ترین الگوی برش به گونه‌ای است که کل تعداد الوارهای بلند به طور قابل توجهی می‌نیمم شود. موضوعی که به محدودیت الوارهای فلزی کوتاه‌تر به تعداد مورد نیاز منجر می‌شود.

ظهور مشکل: شرکت Mimga Makina که در سال ۱۹۸۳ تأسیس شده یک شرکت تاسیس شده تحت سرپرستی گروه MIMAGO است. هدف اولیه در تأسیس شرکت تولید نیازهای فلزی شرکت سرپرستی کننده بود. محصولات بعدی شرکت بسیار متنوع بودند و بازار بزرگی در بین پیمانکاران پیدا کرده بودند. در حال حاضر شرکت طراحی، تولید و مدیریت اسکلت و داربست‌های متناسب برای سیستم‌ها در تمامی انواع ساخت و سازها مانند سدها، پل‌ها، مراکز تجاری و مراکز صنعتی را انجام می‌دهد و مدیریت می‌نماید. تا به این تاریخ پروژه‌های متعددی که به وسیله Mimag تکمیل شده است که عبارتند از: ۱. ساخت‌ساز خانه (۲۰۰ سایت) ۲. نصب صنعتی، راه‌آهن برقی، سیلوها و صنایع مختلف و کارهای متعددی دیگر که اجرا می‌شوند.

بتون‌های تقویت شده که در اثر ترکیب فلز و استیل به وجود می‌آید در پروژه‌های متعددی توسط Mimag مورد استفاده قرار گرفت که این امر به دلیل مسائل اقتصادی و پایداری آنها بوده است.

یکی از پروژه‌هایی که شرکت Mimag آن را هدایت کرده است «هیدروپروسس pisel/Kerosen و دوباره ساخت CCR» بوده است که در پالایشگاه Zmit از ناحیه Tupras اجرا شده است.

(Turkey Turpas یکی از بهترین شرکتها است که عایدات بسیار زیادی از طریق فروش به دست آورده است. مقاوم‌سازی عمودی و افقی بعضی از سیلوها در پروژه ذکر شده بود. اطلاعات واقعی که ما استفاده کرده‌ایم، از پروژه «سیستم رفتاری مصرف آب» که در Adana هدایت شده است می‌باشد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:23 ] [ احمد احمد ]
[ ]

برنامه ریزی02 (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برنامه ریزی

مقدمه

هنگامی كه آدمی در مسیر رشد عقلانی خود به ضرورت برنامه ریزی[1] در زندگی خویش پی برد آن را در نظامهای اجتماعی به عهوان ابزاری در خدمت مدیریت و رهبری  مورد توجه قرار داد و امروز می بینیم كه ساختار وجودی سازمانها آن سان پیچیده گشته اند كه بدون برنامه ریزی های دقیق نمی تواند به حیات خود تداوم بخشد . اساس برنامه ریزی بر آگاهی از فرصتها و تهدیدهای آتی و چگونگی استفاده از فرصتها و مبارزه با تهدیدها قرار دارد.

فلسفه برنامه ریزی

فلسفه برنامه ریزی به عنوان یك نگرش و یك راه زندگی كه متضمن تعهد به عمل بر مبنای اندیشه تفكر آینده نگر و عزم راسخ به برنامه ریزی منظم و مداوم می باشد بخش انفكاك ناپذیر مدیریت است

ضرورت برنامه ریزی

فرد و سازمان برای رسیدن به اهداف خویش نیاز به برنامه ریزی دارند بنابر این ضرورت برنامه ریزی برای رسیدن به جزئیترین اهداف یك واقعیت انكار ناپذیر است (خواه برای میهمانی باشد یا سپری كردن یك روز تعطیل یا به منظور فروش یك محصول ).

بناب این نیاز به برنامه ریزی از این واقعیت نشات می گیرد كه

همه نهادها در محیطی متحول فعالیت می كنند

عدم اطمینان ناشی از تغییرات محیطی برنامه ریزی را به صورت یك ضرورت انكار ناپذیر در تمام نهادها در آورده است .1

پیتر دراكر معتقد است كه میان موثر بودن (انجام كرای درست ) 2 و كارایی (درست انجام دادن كارها )3 تفاوت هست و این دو در مراحل انتخاب هدفها و 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تحقیق درباره برنامه ریزی (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات47
حجم فایل46 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

پیشگفتار

دنیا پس از رنسانس و به خصوص در قرن پایانی هزاره دوم آنچنان شاهد دگرگونی های شگرفی در زمینه های علوم و فنون بوده كه بسان رؤیایی باورنكردنی می آید . رشد چشمگیر صنعت در روزگار ما به گونه ای بوده كه حتی خالق داستانهای علمی و تخیلی ژول ورن نیز چنین چیزی به مخیله اش خطور نكرده و نتوانسته بود پیش بینی تحولات عصر تكنولوژی را تصور كند .

حركت شتابان صنعت به اسب افسار گسیخته ای می ماند كه یارای توقف نداشته و همانطور می تازد . سواد بر آ ن صاحبان صنایع بزرگ دنیا و كشورهای توسعه یافته می باشند كه فاصله خود را لحظه به لحظه از دیگر كشورها بیشتر می كنند تا عملا امیدی برای رسیدن به آنها وجود نداشته باشد . در اینجا بود كه دانشگاهها با هدف به روز كردن دانشجویان خود و با هدف این كه از این رهگذر عقب نمانده و افرادی تحصیل كرده كه در صنعت روز دنیا عملا عقب مانده و ناكار آمد باشند پرورش ندهند تصمیم به ورود در این عرصه گرفتند . و تلاش كردند خلا مزبور را به گونه ای پر نمایند . بزرگترین خدمتی كه در این مراكز آموزشی به دانشجویان خود و به صنعت كشور نمودند بر قراری واحدهایی به نام كارآموزی بود تا بدینوسیله پیوندی میان دانشگاه و صنعت بوجود آید و با همراهی و معاضدت استادان دانشگاه و نخبگان فنون درهر چه بالا بردن سطح كیفیت محصولات و صنایع بكوشند . امید است این پیوند متقابل آینده ای بهتر از آن صنعت كشور نماید .

 

 

 

مقدمه ای پیرآمون شركت ایران خودرو

شركت ایران خود رو در مرداد ماه 1341تحت شماره 7352 به نام شركت سهامی كارخانجات ایران ناسیونال در اداراه ثبت شركتها به ثبت رسید و در تاریخ 15/7/1342به بهره برداری رسید .

این كارخانه در ابتدا به تولید اتوبوسهای مدل 11321و مینی بوسهای 319پرداخت . سپس در تاریخ 20شهریور1345 اجازه تاسیس كارخانجات ساخت انواع اتومبیل های سواری 4 سیلندر به این كارخانه داده شده كه به دنبال آن در 23/2/1346 تولید پیكان با امتیاز ساخت گروه كرایسلر در كارخانه شمالی آغاز گرد ید . در سال 1351 بخش مونتاژ موتور با ظرفیت 30 دستگاه در ساعت و چند ماه بعد قسمتهای تراش قطعات موتور و ریخته گری برای 6 قطعه از موتور پیكان با ظرفیت 15 دستگاه در ساعت شروع به كار كرد . این شركت در اصل مجموعه ای از چند كارخانه صنعتی مختلف می باشد كه هر كدام قسمتی از نیازهای تولیدات این كارخانه را برای تولید نهایی محصول بر آورده می كنند كه تعدادی از این كارخانجات به شرح زیر می باشند :

برش و پرس ، رنگ زنی ، ریخته گری و سنگ زنی ، موتورسازی ، تزیینات و تكمیل كاری ، اتوبوس سازی ، سواری سازی وسالن آ لومینیم قسمت ریخته گری كه به ابهر انتقال یافت و در آنجا بصورتی شركتی مستقل فعالیت خود را آغاز خواهد كرد . همچنین سالن چدن این واحد نیز ( ریخته گری ) به تاكستان انتقال خواهد یافت وبه صورت مستقل فعالیت خواهد كرد . كارخانه ریخته گری ایران خودرو در زمینی به مساحت 10704 متر مربع در مجموعه جنوبی شركت ایران خودرو و بین جاده مخصوص و قد یم كرخ واقع شده است.

مقدمات اجرای طرح این كارخانه در اوایل سال 1350 بوده است كه نصب و راه اندازی كارخانه توسط شركت كرایسلر تا سال 1353 بطول انجامیده است بطوریكه در 27/7/1353 سالن ریخته گری رسما افتتاح گردید و طبق برنامه از پیش تعیین شده تولید 6 قطعه چدنی موتور به شرح زیر را آغاز كرد :

سیلندر ، سرسیلندر ، اگزوز ، فلایویل، كپه یاتاقان ، چرخ د نده

پس از گذشت 16 سال كه تنها 6 قطعه چدنی موتور پیكان در این قسمت ساخته می شد از 1370 اقدام به ساخت قطعات جدید دیگر نمود كه عبارتند از : كاسه چرخ مینی بوس ، كاسه چرخ پژو ، كاسه چرخ پیكان ، د یسك پیكان ، فلایویل پژو و تویی چرخ پیكان می باشد . پس از آن با تغییر برنامه تولید شركت و انبوه سازی تولید كارخانه فقط به تولید قطعات سیلندر و سر سیلندر و از سال 79 قطعات صادراتی والئو پرداخت و تولید بقیه مایحتاج خود را به كارگاهها و كارخانه های خصوصی ، اقماری واگذار كرد كه بعضی از آنها تحت نظر ایران خودرو و بعضی دیگر بصورت مستقل به تولید محصولات با كیفیت تحت نظر این شركت میپردازند .

آشنایی با واحد برنامه ریزی مدیریت ریخته گری ایران خودرو

یكی از بخشهای مهم وظایف مدیریت برنامه ریزی می باشد . در ا ین برنامه ها اهداف بلند مدت و كوتاه مدت مد نظر قرار گرفته و بر اساس این اهداف استراتژی ( برای رسیدن به اهداف بلند مدت ) و تاكتیك روش رسیدن به هدف در نظر گرفته شده ( تعیین فعالیتهای مورد نیاز ) تعیین می شود و در واقع خط مشی سیستم برای رسیدن به اهداف تعیین شده ، ترسیم می شود .


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تحقیق برنامه ریزی كلان (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات32
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برنامه ریزی كلان- شهرهای جدید وشهرك های استراتژی بهینه سازی مصرف انرژی

 كشور ما، رشد جمعیت نزدیك به 2 درصد، دركمتر از 38 سال شاهد دو برابر شدن جمعیت خود خواهد بود. تمركز در شهرهای بزرگ نظیر تهران حدود 7569906 نفر، مشهد حدود 2113893 نفر، اصفهان حدود 1418000 نفر وتبریز حدود 1334300 نفر به حدود بالایی رسیده است و افزایش تراكم در آنها توصیه نمی شود. علاوه بر این محدود بودن امكان گسترش افقی شهرها از یك سو و پر هزینه بودن گسترش عمودی آنها از سوی دیگر، سبب می شود كه ساخت شهرهای جدید بعنوان یكی از راه حل های مطلوب مطرح گردد. و نیز به همین دلیل توسعه شهرهای كوچك و متوسط وساخت شهرهای جدید به صورت یك ضرورت درآمده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تحقیق برنامه ریزی احتیاجات مواد (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات115
حجم فایل120 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

 

مقدمه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

فصل اول

1-1- تاریخخه برنا مه ریزی احتیاجات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

1-2- اهداف مطالعاتی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

1-3-. حدود مطالعاتی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

فصل دوم

مفاهیم MRP:

2-1- تعریف MRP و جایكاه آن. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2-2- نتیجه كیری از اهداف MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2-3-عملكرد MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2-3-1- طراحی MPS. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 2-3-2- فهرست مواد اولیه قطعات( BOM) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  

2-3-3-  فهرست موجودی انبار . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2-4- دیدكاههای MRP  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2-5- ورودیها و خروجیهای MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2-6- محاسن و محدویتهای MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2-7-عوامل برنامه ریزی مؤثر MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2-7-1- فاصله زمانی تحویل. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2-7-2- ذخیره اطمینان در MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2-7-3- سیاست سفارشدهی در MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

فصل سوم:

ارتباط MRP با MRPII و JIT:

3-1- رابطه MRP و MRPII . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

3-2- توسعه  MRP به MRPII. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

3-3- اصول و اهداف سیستم MRPII. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-4- MRP مدار بسته در سیستمهای MRPII. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-5- بخشهای وظیفه ای MRPII در مقایسه با MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-5-1- كنترل سطوح كاركاهی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

3-5-2- مالی و حسابداری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-5-3- خرید. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-5-4- بازاریابی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-5-5- مهندسی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-5-6- توزیع. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-6- محدودیتهای سیستم MRPII در مقایسه با سیستم MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-7- اجزاء سیستمهای MRPII. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-8-  MRP و  JIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-8-1- سیستمهای تولید به موقع (just-in-time) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-8-2- سیستمهای MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-8-3- سیستم بیاده سازی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-9- ارزیابی عملکردهای مدیریت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-9-1- مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-9-2- تقویت كار. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-9-3- TQM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-9-4- JIT TQM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-9-5- WCM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3-9-6- تکنولوژی تولید بهینه شده روش OPT. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

فصل جهارم :

مكانیزمMRP:

4-1- محاسبات MRP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-1-1- الگوریتم -محاسبات MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-2-  ساختار چند سطحی عمودی و افقی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-3- تبدیل تقاضای ناخالص به خالص. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-4- انتقال دادن پیش زمان تولید. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-5- نمودار MRP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-5-1- پریود های زمانی Time  Buckets. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-5-2- هماهنگی زمانی. . . . . . . . . . . . .   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                                                        4-5-3- علامت گذاری پایین ترین سطح BOM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-6- تعیین اندازه دسته های تولیدی(Lot sizing) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-6-1- اندازه دسته ثابت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-6-2- روش دسته به دسته. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-6-3- روش حداقل هزینه بر واحد. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-6-4-  روش حداقل هزینه كل. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-6-5- بالانس كردن قطعه پریود. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-6-6- روش period order quantity)) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-7- ذخیره احتیاطی و زمان احتیاطی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-8- Firm planned orders. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-9- PEGGING. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-10- MRP در برابر نقطه سفارش. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4-11-کنترل تولید با حلقه بسته Closed loop manu facturing control. . . . . . . . . .

4-12- کاربرد MRP در برنامه ریزی تولید. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

فصل بنجم:

5-1- نتیجه كیری وجمع بندی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

5-2- تعاریف و اصطلاحات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

5-3- فهرست منابع. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

از مسئولیتهای مهم و اساسی در واحدهای صنعتی ، برنامه ریزی و كنترل موجودیها است

فعالیتها گرد آوری شده با عنوان كنترل موجودیها همواره مورد توجه خاص مدیریت ، بخش كنترل مواد و سفارشات و مهندسی صنایع است . سایر واحدهای صنعت نیز با توجه به اهداف و وظایفی كه به عهده دارند هر یك به نوعی خاص ، سیستمهای برنامه ریزی و كنترل موجودیهای خود را با نظامها و استراتژی های مناسب هماهنگ كرده .

در این میان وظیفه مسئولین و دست انداركارن بخش كنترل تولید و موجودیها و مهندسی صنایع و مدیریت مواد و سفارشات آن است كه با در نظر گرفتن اهداف و استراتژیهای كل سازمان و ضمن توجه به مجموعه عوامل و شرایط حاكم بر سازمان روشها و سیاستهایی را اتخاذ نموده و به اجرا در آورنده كه دراقتصاد كل سازمان اثر مثبت داشته باشد .

درشرایط امروزی صنعت با استفاده از سیستمهای پیشرفته تر تولید سیستمهای انعطاف پذیر ( FMS ) و تولید به هنگام( JIT ) سعی می شود كه سطح موجودی ها را در كارخانه پائین نگهدارند . با این حال هنوز سرمایه درگیر به صورت موجودی در بسیاری از شركتها و كارخانه های تولید بسیار زیاد می باشد .

علیرغم هزینه های مرتبط با نگهداری موجودیها ، داشتن موجودی در كارخانه امری غیر قابل اجتناب می باشد . مساله مهم این است كه هزینه های روبرو شدن با كمبود كالا و مواد اولیه و قطعات یدكی ، مشكلات توقف تولید ، از دست رفتن فرصت فروش كالا وكسر

شهرت سازمان را در برخواهد داشت . در مواردی ممكن است كه ضرر و زیان های مورد بالا از هزینه نگهداری موجود بیشتر شود .

هدف اصلی برنامه ریزی تولید موجودی این است كه با تجزیه و تحلیل شرایط و هزینه ها ، مناسبترین سیاستهای را برای سفارش و نگهداری موجودی در كارخانه بگیرند .

فعالیتهای برنامه ریزی تولید و كنترل موجودی ، همانگونه كه از نامش معلوم است به دو بخش برنامه ریزی تولید و بخش كنترل موجودی قابل تجزیه است در بخش برنامه ریزی تولید ، برنامه ریزی سیاستها و شیوه های مناسب و اقتصادی برای تولید بهتر مشخص می گردد و دربخش كنترل موجودی نقش اجرا كننده و به كار گیرنده و نظارت روی موجودیها می باشد .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 4 اسفند 1396 ] [ 10:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 صفحه بعد