فروشگاه مرکزی فایل پروژه های دانشجویی

فروشگاه پروژه های دانشجویی , گزارش کارورزی, پاورپوینت آماده پایان نامه , پرسشنامه های روانشناسی, تحقیقات دانشجویی, مقالات دانشجویی, کارورزی دانشگاه , مبانی پای

نحوه مدیریت اجرای پروژه های ساختمانی (عمران)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

1- مدیریت پروژه 

2- تاریخچه مدیریت پروژه

3- تعریف کار

4- وظایف مدیر پروژه

1-4- تحویل گرفتن پروژه و دریافت و کنترل نقشه های فنی و اجرایی

2-4- تنظیم قراردادهای پرسنل و پیمانکاران کارگاهی

3-4- تهیه و تنظیم صورت جلسات و صورت وظایف

 

4-4- تحویل پروژه و اتمام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1- مدیریت پروژه

مدیریت پروژه یک نظام سازمان یافته و مدیریت منابع (بطور مثال منابع انسانی) می باشد به نحوی که پروژه بایک چشم انداز مشخص، کیفیت مشخص، زمان مشخص وقیمت تمام شده مشخص به اتمام برسد. پروژه یک کار موقتی است که فقط یک بار و به منظور ایجاد یک محصول مشخص و یا خدمات مشخص انجام می شود. یک پروژه باعث تغییرات مفید ویا ارزش افزوده می شود. خصوصیت موقتی ویک باره بودن پروژه آن را از فرآیندها ویا اعمالی که دائمی ویا نیمه دائمی هستند و ممکن است بارها وبارها محصول مشابه ویا خدمات مشابهی را تولید می کنند متمایز می سازد. مدیریت این دوسیستم کاملاً متفاوت است.وروشهای فنی متفاوتی نیاز دارد. وهمین موضوع باعث پیشرفت علم مدیریت پروژه گردیده است.
اولین موضوع در مدیریت پروژه این است که اطمینان حاصل کنیم که پروژه با محدودیتهای مشخص تعریف شده باشد.
دومین موضوع که می تواند بحث جالبتری نیز باشد ، بهینه سازی اختصاص منابع و یکسان سازی داده های مورد نیاز به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده پروژه می باشد. یک پروژه یک سری فعالیتهای کاملاً مشخص است که از منابع (مالی،انسانی،مواد،انرژی،فرصت،تدارکات وارتباطات و...) به منظور رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده استفاده می نماید.

 

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 12:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

نحوه اجرای ستون‌ها 1 (عمران)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نحوه اجرای ستون‌ها 1


نحوه اجرای ستون‌ها را می‌توان در مراحل زیر بیان كرد:
الف) آرماتوربندی ستون
ب) قالب‌بندی ستون
پ) بتن‌ریزی ستون
ت) درآوردن قالب
ث) آب‌دادن
اینك به شرح هر یك از این عناوین و قسمت‌های مختلف آن می‌پردازیم:
الف) آرماتوربندی ستون
برای آرماتوربندی ستون مراحل زیر انجام می‌شود:
1. خم‌زدن ریشه ستون
2. انتقال خاموت‌ها از محل ساخت خاموت به محل ستون
3. جاگذاشتن خاموت‌ها در داخل ریشه ستون
4. انتقال میلگردهای طولی ستون از محل آماده‌شدن به محل ستون
5. مشخص‌كردن محل قرارگیری خاموت‌ها بر روی میلگرد طولی با استفاده از گچ
6. بستن میلگردهای طولی ستون با میلگرد ریشه هم‌قطر بوسیله سیم
7. انتقال خاموت‌ها به محل نشانه‌گذاری‌شده با گچ و بستن آن‌ها به میلگرد
8. دیلم زدن
اینك هر كدام از عناوین گفته‌شده را توضیح می‌دهیم.
1) خم‌زدن ریشه ستون:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 12:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

نحله در حقوق اسلام وایران (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات276
حجم فایل325 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

چکیده 1

مقدمه 2

فصل اول : کلیات

1-1- حقوق مالی زن در دوره جاهلیت.. 10

1-1-1- حقوق مالی زن قبل از ظهور اسلام 11

1-1-1-2- وضعیت زن در بین اعراب جاهلیت.. 15

1-1-2-1- حقوق زن پس از ظهور اسلام 16

1-1-2-2-حقوق زن قبل از ازدواج. 23

1-1-2-2-حقوق زن قبل از تولد 24

1-1-2-3- دوره کودکی و جوانی. 25

1-1-2-4-حقوق زن در دوره زوجیت.. 26

1-1-3- حقوق زن در دوره بعد از زوجیت (طلاق) 28

1-2- حقوق واجبه زن. 30

1-2-1- تعریف نفقه و وجوب آن. 32

1-2-1-1- نفقه زن نسبت به والدین. 33

1-2-1-2- نفقه زوجه 34

1-2-1-3-  نفقه زن در دوره نامزدی. 35

1-2-1-4- انفاق دوره زوجیت.. 35

1-2-2- مبانی مسئولیت پرداخت نفقه 37

1-2-2-1- شرایط پرداخت نفقه 37

1-2-2-2- نفقه زن بعد از طلاق. 38

1-2-3- آثار طلاق. 42

1-2-3-1- آثار طلاق رجعی: (وضع زن پیش از عده و بعد از آن) 43

1-2-4- رابطه مالی زن و شوهر در دوره پس از طلاق. 43

1-2-4-1- اصرار به پرداخت مقرری. 43

1-2-4-1- مبنا و طبیعت حقوقی مقرری. 45

1-3-مهریه 48

1-3-1- مهریه و نحله 52

1-3-2-تفاوت مهریه با نحله 59

1-3-3- در متعه 66

1-3-3-1- تعریف متعه 68

1-3-3-2- تعریف اصطلاحی متعه 68

1-3-3-3- وجوب نفقه 70

فصل دوم : نحله

2-1 نحله 77

2-1-1- تعریف لغوی نحله 77

2-1-2- تعریف اصطلاحی نحله 79

2-2- مبحث دوم نحله 81

2-2-1- اجرت المثل. 86

2-2-1-2- اجرت المسمی و اجرت المثل عمل انسان. 87

2-2-1-3- اجرت داشتن عمل درعرف.. 87

2-2-2- استیفاء ناروا یا استفاده بدون جهت یا دارا شدن بدون علت.. 88

2-2-2-1- الف- درخواست آمر. 89

2-2-2-2- ب) عدم قصد تبرع. 89

2-2-2-3- مقایسه اجرت المثل با نحله 90

2-2-3- ضرورت وجودی نحله 92

2-2-3-1- مبانی فلسفی نحله 97

2-2-3-2- وجوب نحله 99

2-2-3-2- مسائل دیگری از نحله 104

2-2-3-3- استحباب نحله 106

2-2-4- پیمان ها در نحله 110

2-2-4-1 نحله عقد است یا ایقاع. 110

2-2-4-2-نحله از دیدگاه عرف و جامعه 117

2-2-4-3- موضوع نحله 119

2-3- ماهیت نحله 120

2-3-1- مقایسه عطیه با نحله 147

2-3-1-1- عطیه 147

2-3-1-2- نحله و هبه 148

2-3-1-3- منابع نحله 149

2-3-2- گفتار دوم: اهداف نحله 151

2-3-2-1- نحله بعنوان پشتیبانی مالی زن بعد از طلاق: 152

2-3-2-2- نحله بعنوان جبران خسارت مالی زن بعد از طلاق. 157

2-3-2-3- نحله بعنوان پرداخت حقوق نانوشته ونامرئی زن. 158

فصل سوم : نحله در قانون موضوعه ایران

مقدمه 161

3-1- میزان نحله و عوامل موثر در تعیین میزان آن: 163

3-1-1- اجرت المثل. 164

3-1-1-1- شرح اجرت شامل ماده واحده 166

3-1-1-2- شرح و بررسی تبصره 3 و 6 ماده واحده 170

3-1-1-3- شرح و تفسیر تبصره 6. 178

3-1-1-4- چگونگی ارتباط بند الف تبصره ی 6 با بند ب.. 180

3-1-2- اجرت المثل و تفاوت آن با نحله 181

3-1-2-1- بررسی ماده 336 قانون مدنی. 184

3-1-2-2- انواع اعمال زن در خانه 186

3-1-3- حقوق مالی زن هنگام طلاق. 192

3-1-3-1- نحله در حقوق موضوعه ایران. 200

3-1-3-1- الف) شرایط پرداخت حق الزحمه زوجه 202

3-1-3-1- ب) شرایط درخواست است.. 203

3-1-3-1- 1- بخشش به معنای نحله 203

3-1-3-1-2- بخشش به معنای متعه 203

3-2-1- در نحله و مقایسه آن با سایر عقود تبرعی. 212

3-2-1-1- هبه 213

3-2-1-2- تعریف هبه 213

3-2-1-3- تعریف اصطلاحی هبه 214

3-2-2- هبه در حقوق ایران باستان. 215

3-2-2-1- اوصاف هبه 215

3-2-2-2- هبه عقد است.. 217

3-2-2-3- عقد هبه قابل رجوع و جایز است.. 218

3-2-3- مقایسه نحله و هبه 220

3-2-3-1- عنصر مادی یا انتقال حق. 221

3-2-3-2- هبه عقد است و ابراء ایقاع. 221

3-2-3-3- کیفیت حقوقی عقد هبه 222

3-2-4-1- وجوه اشتراک.. 223

3-2-4-2- وجه افتراق. 223

3-3- نحله و سایر عقود 224

3-3-1- صدقه 224

3-3-1-1- در عقد بودن صدقه 226

3-3-1-2- رجوع از صدقه 226

3-3-1-3- مقایسه صدقه و نحله 227

3-3-1-4 نحله در فقه اسلام 228

3-3-2-1- نحله از دیدگاه فقهاء امامیه 229

3-3-2-2- نظرات فقهاء اهل سنت.. 231

3-4- اجرت المثل و نحله در بعضی از کشورهای اسلامی. 233

فصل چهارم : نتایج

نتایج. 255

منابع. 261

فهرست منابع قرآنی. 261

فهرست منابع حقوقی. 264

منابع فارسی. 267

 

 

 

 

چکیده

نقش زن در زندگی بیش از مرد است و موجب تشکیل خانواده و حفظ و ثبات و استحکام آن است. بعد از نه ماه حمل جنین تربیت فرزندان بعد از زایمان برعهده زن است هرچقدر زن سالم باشد و حقوقش رعایت شود فرزندان سالمتری داریم در نتیجه جامعه سالمتری داریم با این وجود زن در طول تاریخ و ادوار گذشته و حتی در حال حاضر مورد ظلم و ستم واقع شده و می­شود زن از کمترین حقوق خود بهره­ای نداشت مطیع بی­چون و چرای مرد بود با ظهور اسلام حقوق زن احیاء شد و برای موّدت و تحکیم خانواده و ایجاد انس و الفت بین زن و مرد اسلام با یک ظرافت خاص و ماهرانه و تشویق گونه حقوق زن را به شوهر و خانواده زن گوشزد کرد و مهر را از آن خود زن دانست و روش دادن آنرا به صورت نحله که مثل عسل خوشایند است بیان کرد. با توجه به آیه 4 سوره نساء پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ورود قوانین اسلامی در قانون ایران و تصویب ماده واحده قانون مقررات مربوط به طلاق و ایجاد نهاد نحله در حقوق ایران و برای هرچه پربارتر شدن حقوق زن و شناسایی نحله بر آن شدیم که پیرامون نحله و مصادیق و کاربرد آن و ابعاد و جوانب آن و میزان قدرت اجرائی و عملی آن تحقیق شود تا ضمن شناخت بهتر این نهاد تبرعی حقوقی این قسمت نیز به حقوق زن اضافه شود و محاکم در عمل به آن رویه واحدی در پیش گیرند زیرا نحله سوای مهریه و اجرت­المثل است و مالی است که زوج هنگام طلاق زن برای رفع خصومت و کدورت و پشتیبانی مالی وی و به منظور دلجوئی از وی و جبران خسارات ناشی از انحلال نکاح و جبران حقوق نانوشته و نامرئی او می­دهد. اهداف تحقیق برای آگاهی بیشتر محاکم و ایجاد رویه واحد و اعمال آن مطابق با موازین شرعی و قانونی و بررسی جوانب امر و شمول آن و جلوگیری از تضییع حقوق زوجین به هنگام طلاق و روشن شدن ماهیت آن روش­های اجرا به علت عدم وجود منابع مستقل از طریق کتابخانه­ای بوده است. نتایج بدست آمده از این مقابله تفکیک نحله از اجرت المثل و مهریه و سایر نهادهای حقوقی تبرعی است و نحله مال اضافه­ای است که علاوه بر حقوق زوجه، زوج برای رفع خصومت و برای دلجوئی از زن و برای جبران بخشی از خسارات مالی و معنوی ناشی از انحلال نکاح به او می­دهد که زوجه با خاطری آسوده منزل را ترک نماید.

مقدمه

از زمانی که خداوند جهان را خلق کرده است و سپس موجودات زنده را یکی پس از دیگری خلق کرده است با توجه به طبیعت و ظرفیت و نوع و وسع آنها برای هر یک وظایف و حقوقی قرار داده است تا ضمن ایفاء حقوق خود در طبیعت به رسالت خلقت خود نیز بپردازد. از جمله آنها خلقت انسان است که موضوع بحث این مقاله است. انسان بنا بر طبع و فطرت و سرشتی که خداوند متعال در نهادش قرار داده است و آنرا از سایر جانداران متمایز ساخته است دارای عقل و شعور و درک و قوه تشخیص است و بنابر وجود فطری قوای دماغی در او بسیاری از حسن و قبح را تشخیص داده است و جهت آشکار کردن حسن و رفع قبح و ظلم تلاشها نموده است و در پاره­ای مواقع قیام کرده و هزینه­ای گزافی نیز در این راه پرداخته است و برای بهتر زیستن و رفاه و آسایش و امنیت خود از قوانین فطری و طبیعی بهره برده استفاده کرده است واکثر آهنگ زندگی­اش را با قوانین فطری و طبیعی که با فطرت و سرشت انسانی همخوانی و هماهنگی دارد تنظیم و همسو نموده است. فهم و درک انسان ابتداء هرچند بدون تجربه بوده است لکن درک حسن و قبح ابتدائی را بطور دقیق می­شناخته و به جهت این فهم در صورتیکه اختیار انتخاب عمل و فعل خوب و بد را داشته اصولاً فعل خوب را بکار می­گرفته است و آنرا به ذهن خود می­پرورده و به نسل بعد انتقال می­داده است چرا که تنها راه انتقال تجربیات انسان بوده است نه آموزشی بوده و نه استاد و کتاب و مکتبی و نه وسیله­ای برای یادگیری. لذا با قوه درک و تشخیص خود از قوانین و مواهب طبیعی و فطری استفاده می­کرده است و راه صحیح از راه کج را درک می­کرده است. از زندگی انسان در دوران اولیه و روابط زن و مرد خبر صحیح و روشنی در دست نیست و تاجائیکه قابل درک است و تاریخ­نویسان یادداشت کرده­اند چنین بر می­آید که چند دوره در روابط زن و مرد پیش آمده و فراز و نشیبهائی داشته است. بدرستی معلوم نیست که در دوره اولیه وی که زن و مرد بعنوان یک زوج بعنوان ازدواج و همبستگی در کنار هم قرار گرفتند بر چه مبنایی این همبستگی شکل گرفته است و چه عواملی باعث این تشکیلات خانوادگی شده است و با چه شرط و شروطی؟ آیا زن متقاظی مرد بوده یا مرد متقاضی زن؟ آنچه که مورخان بیان کرده­اند و بنای خلقت انسان را بر شمرده­اند از زمان خلقت آدم ابوالبشر و سپس حوا است که برای آدم آفریده شده است. اینکه گفته شده حوا برای آدم آفریده شده آیا بعنوان یک کفو و یا جفت و نیمی از پیکره انسانیت بوده یا منظور از آن برای رفاه آدم و در واقع برای رهائی انسان از تنهائی؟ چون انسان موجودی اجتماعی است و به تنهائی نمی­تواند زندگی کند. زندگی اجتماعی انسان مستلزم یک سری قید و بندهائی است که موجب تنظیم روابط افراد با هم می­شوند و حدود و ثغود افراد اجتماع را مشخص می­سازد. بنا و اساس بزرگ اجتماع خانواده کوچک است که توسط زن و مرد بنا نهاده می­شود که تنظیم روابط زن و شوهر اهمیت بسیاری دارد. چون هم عاطفی است و هم عاشقانه و هم نهادی است که پایه و اساس اجتماع بزرگ است. هرچند زن و مرد از حقوق مساوی برخوردارند ولی وضع جسمانی و روحی آنها با هم متفاوت است. و این امر موجب می­شود که حقوق هر یک متناسب با روحیات آنها باشد. از طرفی روابط پیچیده عاطفی و احساسی و حقوقی تنها در قالب مقررات مربوطه نمی­گنجد و ورای این مقررات است. لذا شارع مقدس که خالق بشر است برای این تشکیلات مقدس علاوه بر مقررات قانونی، مقررات دیگری که متناسب با خلق و خوی زن و مرد است وضع فرموده است و هر یک را در قبال هم مسئول دانسته است. لذا با وجود اینکه برای زن مهریه قرار داده است نهادهای حقوقی دیگری مثل نحله را بوجود آورده است که در نهایت زن درمانده نشود و در صورت جدائی و یا بهنگام حوادث شخصیت انسانی او زیر سوال نرود. لذا توصیه و تأکید شارع به زوج برای رعایت حقوق زن و حفظ حرمت وی بخاطر ظرافتی است که در روابط این دو وجود دارد از طرفی شارع می­خواهد این رابطه بنحو احسن برقرار و حفظ شود و از طرفی حقوق زن بر مرد را فریضه می­داند و حتی برای دادن حقوق زن بوی اجر و مزد اخروی در نظر می­گیرد و با بهترین شیوه ضمن بیان جایگاه زن و اهمیت و نقش آن حقوق مسلم وی و نهادی حقوقی و حمایت متذکر می­گردد و آنها را به مثابه عسل می­داند. یکی از آن نهادها نحله است که این نهاد حقوقی برگرفته از انسانیت انسان و ظرایف وی و خلق و خوی اوست و متناسب است با روحیات و خلقیات انسان. چون همانطوریکه در روابط زوجیت فقط قانون حکم نیست و بسیاری از روابط زن و مرد در غالب مقررات صرف نمی­گنجد قانون مربوط به روابط زوجیت نمی­تواند پاسخگوی همه آنها باشد و چه بسا که زن یا شوهر براساس قوانین حاکم حقی داشته باشند لکن در واقع آنها نسبت به هم حقی داشته باشند و با توجه به حق طالق که در دست مرد است زوجه نسبت به زوج حقی از لحاظ ظاره نداشته باشد ولی در تقدیر محق باشد بنابراین نهاد حقوقی نحله می­تواند تا اندازه­ای به رفع آن مشکل کمک نماید و زوج با دادن چیزی به زن به عنوان نحله وی را مورد حمایت قرار داد لذا در خصوص موضوع اختصاراً بحث خواهد شده تا ابعاد و جهات آن بیشتر معلوم شود و در جهت خواسته شارع مقدس قدم های بهتری برداشته شود.

 

 

 

 

فصل اول

کلیات


گرچه هر شأنی از شئوون انسانی اعم از فردی و اجتماعی جایگاه و اهمیت خاص خود را دارد. لیکن برخی از آنها نسبت به بعضی دیگر از حساسیت و ویژگی خاصی برخوردار است و به همین جهت نیز در معرض حوادث و وقایع بیشتری واقع شده است. بدون شک اجتماع بزرگ امروزی مرهون اتحاد و پیوند زن ومرد و تشکیل اجتماع کوچکی بنام خانواده است. زن بدون مرد و مرد بدون زن کامل نیستند و قادر به ایفاء نقش خود به عنوان مولد نسل بشر نمی­باشند. با این وجود مرد همیشه سعی داشته که برتری و آقای خود را بر زن تحمیل و او را مطیع خود نماید. و از آنجا که زن در مسئله جنسی خود نگهدارتر است، مرد او را محتاج بخود نماید، تا از این امتیاز زن بهره­برداری ننماید. لذا در طول دوره خلقت بشر زن با وجود اینکه نقش اساسی را در بنیان جامعه بشری دانسته در خدمت امیال و اغراض مرد درآمده است. زن مادر بشر است و هرچقدر به تربیت این موجود و رشد فکری و جسمی او اهمیت داده شود، نتیجه آن عاید کل ابناء بشر می­شود که متأسفانه نه چنین نشده بلکه حقوق حقه و مسلم او را نیز نادیده گرفته­اند و این جنس محترم را سرکوب و منکوب نموده­اند. زن علاوه بر اینکه دارای حقوق اجتماعی و فرهنگی است بلکه دارای حقوق مالی نیز می­باشد که در طی اعصار و قرون دچار فراز و نشیب­هایی شده است که طی مباحثی به آن خواهیم پرداخت.

همان­طوری که در مقدمه بیان شد، زن و مرد به مثابه دو بال یک پیکره زندگی می­باشند که هر یک به تنهایی قادر به ادامه حیات بنجو اکمل نیست. تشکیل خانواده کوچک به توسط زن و مرد میسر است و بار مسئولیت خانه و خانواده بر دوش هر دو طرف می­باشد، در این بین نقش زن در تشکیل و حفظ کیان خانواده و مراقبت از فرزندان و تحمل اهم بار زندگی برجسته­تر و مهم­تر از مرد است. زن در خانه و خانواده محور زندگی است که سایر اعضای خانواده در حول آن می­چرخند. همچنین زن مادر انسان است. این موجود محترم دارای حق و حقوقی است که چه در قبل از ازدواج و دوره نامزدی (نفقه)، چه در دوران زوجیت (نفقه- مهریه) و چه پس از فوت والدین و شوهر و فرزند (ارث) و چه بعد از طلاق (نحله- مستمری- اجرت المثل) است. زن مثل مرد می­تواند صاحب مال و دارایی باشد و در اداره امور مالی خود مستقل عمل نماید و نیز می­تواند دارایی و ثروت کسب نماید که طبعاً دارای حقوق مالی است. حقوقی که زن دارد و می­تواند استیفا نماید بعضاً ناشی از شخصیت حقوقی[1] وی است مثل استقلال در دارایی- حق کسب مال- اداره امور مالی خود – معامله و غیره و گاه ناشی از زوجیت است مثل حق نفقه- حق مهریه- ارث از شوهر- حق نفقه بر فرزند- نحله- مستمری- اجرت المثل[2]. به طور کلی زن نسبت به زمان زوجیت دارای حقوقی است که برعهده همسر است که گاه حوادث طبیعی و غیر مترقبه- جنگ- بیماری- بی­نظمی و آشوب و ناهنگاری­های دیگر- تغییر رویه زوج و یا خود زن- مرگ ناگهانی زوج و غیره باعث برهم خوردن وضع عادی و نیازمند شدن زن می­گردد که چنانچه وضعیت مالی وی معلوم نباشد چه بسا که علاوه بر لگد مال شدن شخصیت وی او را به حفیظ ذلت سوق دهد. از این رو منبأ و منشاء حقوقی مالی زن باید معلوم گردد تا زن پس از سالیان زندگی در تشویش و دلهره تأمین مایحتاج عادی و روزمره نداشته باشد. زیرا حوادث طبیعی باعث بی­پناه شدن زن می­گردد، چه بسا که همسر و فرزندان خود را به علل طبیعی مثل جنگ- بیماری و غیره از دست بدهد و یا منبع درآمدش از بین برود و یا اینکه به علل گوناگون از جمله بیماری- زایمان و حوادث دیگر توان و شکل طبیعی­اش دچار خدشه شود و توان ایفاء وظایف زوجیت از وی سلب گردد و این مصائب باعث شود که همسرش


[1] . ماده 956 ق مدنی

[2] . ماده 336 ق مدنی- ماده واحده

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 12:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه جوامع (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل53 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه جوامع

 
 
 

در این مقاله تلاش می شود تا با تعریفی صحیح از مقوله فن آوری اطلاعات و ارتباطات و رشد و توسعه جایگاه و نقش آن را در توسعه اقتصادی –اجتماعی جوامع با در نظر گرفتن گسترش سریع اینترنت و شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی از قبیل ماهواره ها و تغییر نگرش مردم در کسب اطلاعات و برقراری ارتباط نسبت به قدیم و تاثیر آن در بهروری مورد بررسی قرار گیرد .

 
 
   
 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 12:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

نبوغ نظامی امام علی(ع) (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات154
حجم فایل129 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نبوغ نظامی امام علی(ع)

مقدمه دفتر

                                          باسمه تعالى
)جنگ و جهاد( موضوع بحث كتاب حاضر مى باشد كه با نگرشى بر نهج البلاغه به رشته تحریر درآمده است .
در این كتاب ابتدا درباره جهاد، و مطالبى پیرامون آن بحث مى شود و پس از اثبات و بیان فضیلت آن نمودى از روش جنگ و جهاد در اسلام ارائه مى شود.
آیات و روایات زیادى زینت بخش مطالب كتاب گردیده و مورد استشهاد مؤ لف مى باشد.
امید آن است كه با زنده نگه داشتن این حكم الهى ، مجد و عظمت از دست رفته اسلام و مسلمین بدانان باز گردانده شود، قانون هاى ساختگى از بین برود و قرآن حاكم مطلق گردد.


 مقدمه
كلمه)جنگ ( از جمله واژه هایى است كه در زوایاى دل و اعماق قلب انسان نسبت به آن تنفر و انزجار وجود دارد، زیرا در بیشتر موارد)جنگ ( وسیله از پا در آوردن رقیب ، رسیدن به قدرت ، انتقام جوئى ، اشباع غریزه شهرت طلبى ، كسب مدال قهرمانى ، توسعه خاك ، كشور گشائى ، سیطره بر منابع زیر زمینى و رسیدن به اهداف شوم استعمارى و... بوده است .
و گرنه)جنگ (اگر به جهت دفاع از عقیده ، وطن ، ناموس ، مال ، حمایت از مستضعفین و محرومین ، دفع متجاوز و رهائى از زیر سلطه استعمار و بیگانگان و... باشد، نه تنها مبغوض نیست كه قابل ستایش است ، زیرا نهائى ترین راهى كه عزت ، شرف و استقلال یك ملت را بیمه مى نماید و انسان در راه مانده را به هدف و مقصد مى رساند، و جامعه شكست خورده را به پیروزى سوق مى دهد)جنگ ( است .
و چه بسا كه)جنگ ( یك تكلیف مى گردد و مصداق )كتب علیكم القتال ( مى شود، زیرا تنها بدین وسیله است كه مى توان جامعه را از تباهى و فساد باز داشت كه )و لولا دفع الله الناس بعضهم ببعض ‍ لفسدت الارض (در همین موادر صدق مى نماید.
و گاهى اگر)جنگ (  نباشد آثار دین ، مساجد، عبادتگاه ها و پرستشگاه ها و... از بین مى رود، وضعى پیش مى آید كه )و لولا دفع الله الناس ‍ بعضهم ببعض لهدمت صوامع و ببع و صلوات و مساجد یذكرفیها اسم الله كثیرا( اگر خداوند بعضى از آنها را به وسیله بعضى دیگر رفع نكند دیرها، صومعه ها، معابد یهود و نصارى و مساجدى كه نام خدا در آن بسیار برده مى شود ویران مى گردد) شاملش مى شود.
و به فرموده بسیار جالب و رساى پیامبر بزرگوار اسلام (صلى الله علیه و آله ) بعضى از افراد گمراه و اشخاص فاسد، خائن ، ستمگر و جنایتكار، تنها راه اصلاحش شمشیر و اسلحه است :
)و من الناس من لا یصلحه الا السیف (
یك دسته از مردم جز به وسیله شمشیر اصلاح نمى شوند.
سخنان یكى از فلاسفه این است كه :
من یكى از نیرومندترین نمایش هاى تكامل نوع بشر راا در تاءثیر و نفوذى كه جنگ در اخلاق و طبع ملت مى بخشد مشاهده مى نمایم .
و فیلسوف مشهور جهانه )افلاطون ( مى گوید:
بدون جنگ قریحه عالى انسانى نمو نمى كند، اگر چه جنگ خوب نیست ولى ممكن است لازم باشد.
و این مطلب عده اى كه جنگ باعث رشد معنوى خواهد شد، قرآن نیز تایید مى فرماید وقتى كه مسلمان هاى صدر اسلام جنگ احزاب را دیدند، سبب فزونى ایمان و عامل بیشتر تسلیم فرمان خدا شدن آنها گردید:
)و لما رء المؤ منون الاحزاب قالوا هذا ما وعدنا الله و رسوله و صدق الله و رسوله و مازادهم الا ایمانا و تسلیما(.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 12:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

ناكارآمدی آموزش علوم انسانی (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ناكارآمدی آموزش علوم انسانی

و ناهماهنگی توسعه صنعتی در ایران

مرجانه سخاوتی

 

رشد نامتوازن از جهت نوع و سطح نیروی انسانی، افزایش جنبه‌های غیرمرتبط با توسعه آموزش عالی، عدم تشخیص اولویت‌های مورد نظر در آموزش عالی، عدم وجود تعدیل ساختاری جهت‌دار و تصحیحی، عدم تخصیص درصد قابل توجهی از تولید ناخالص ملی به تحقیق و… موضوعاتی است كه سبب شده است در چرخه آموزش عالی كنونی كشور، علاوه بر كمبود نیروی حرفه‌ای، متخصص و تأثیرگذار در رشد صنعتی كشور، با تراكم نیروی انسانی فاقد آموزش فنی و حرفه‌ای مواجه شویم و از آن‌جا كه جامعه‌ای در حال گذار را تجربه می‌كنیم، نتوانیم به كارآمدی و كارایی نیروهای انسانی متوسل شویم و نیروهای حوزه علوم انسانی ناكارآمدتر از همیشه جلوه‌گر شوند. موضوعی كه پیش زمینه اصلی عدم به‌كارگیری علوم انسانی در جامعه به شمار می‌آید؛ زیرا جامعه پیش از آن‌كه تعریف صحیحی از ماهیت خود ارائه دهد، وارث جامعه‌ای نیمه صنعتی بوده است كه این جامعه نیمه صنعتی یا باید راه اضمحلال را در پیش گیرد یا به روند كنونی خود ادامه داده و در جهت رشد و ارتقای خود بكوشد. این موضوع سبب می‌شود كه شرایط رشد و توسعه به صورت دو‌سویه در تعامل با نیروی فنی برآید و نه نیروی انسانی فاقد ارزش‌های فنی. نگاهی به تجربه كشورهای آسیایی در حال توسعه به روشن‌تر شدن موضوع كمك شایانی می‌كند.

«وود هال» در مقدمه‌ای بر كتاب اقتصاد آموزش (1987) كه مجموعه مقالات جمع‌آوری شده از سوی ساكاروپولوس است، می‌نویسد: «روش تحلیل هزینه‌ـ فایده در مورد آموزش به كار می‌رود تا بتوان كل هزینه‌هایی را كه فرد یا جامعه متقبل می‌شود، با  بازگشت مورد انتظار از سرمایه‌گذاری مقایسه كرد. این تحلیل، شاخصی را برای میزان بازدهی اجتماعی و فردی سرمایه‌گذاری در آموزش به دست می‌دهد و سوددهی نسبی آموزش و سایر اشكال سرمایه‌گذاری را برای فرد (در مورد میزان بازدهی خصوصی) یا جامعه نشان می‌دهد.»1

در یك برداشت كلی از گفته‌های وودهال می‌توان گفت تحلیل هزینه‌ـ فایده در آموزش نشان می‌دهد كه فرد یا جامعه در ازای میزان معینی از سرمایه‌گذاری و هزینه‌هایی كه متقبل می‌شود، چه اندازه فایده و سود می‌برد.

محاسبات بازدهی اجتماعی و فردی برحسب سطوح آموزش نشان می‌دهد كه در كشورهای مورد محاسبه، معمولاً بازدهی اجتماعی آموزش عالی، كمتر از بازدهی فردی آن است. در مقابل، بازدهی اجتماعی آموزش ابتدایی، بیشتر از بازدهی فردی است.

«ن.ل.هیكس» (N.L.HlCKS) در مقاله‌ای با عنوان «آموزش و رشد اقتصادی» می‌نویسد:

1. بازدهی مدارس ابتدایی بیش از سطوح دیگر آموزش است.

2. بازدهی فردی به‌ویژه در دانشگاه، بیش از بازدهی اجتماعی است.

3. بازدهی آموزش در كشورهای فقیر بالاتر است و این حكایت از كمیابی نیروی متخصص در این كشورها دارد.2

وی میزان بازدهی اجتماعی را بر حسب سطوح مختلف آموزش در كشورهای توسعه‌یافته و توسعه نیافته چنین طبقه‌بندی می‌كند:

 

 

بازدهی اجتماعی سرمایه‌گذاری در آموزش (درصد)

گروه كشورها

 

سطوح آموزشی

ابتدایی

متوسطه

عالی

كشورهای در حال توسعه

27

16

13

كشورهای میانه حال

16

14

10

كشورهای پیشرفته

ــــــــــــ

10

9

همچنین می‌نویسد: «در كشورهای در حال توسعه، میزان بازدهی اجتماعی آموزش ابتدایی (27 درصد) بسیار بیشتر از بازدهی اجتماعی آموزش عالی است و این بدان معنا است كه این كشورها، سرمایه‌گذاری سنگینی در سطح آموزش عالی انجام داده‌ و از آموزش ابتدایی غافل مانده‌اند.»

«لارونس ساها»، در مقاله‌ای با عنوان «دانشگاه‌ها و توسعه ملی»، بعد از ارائه جدولی درباره بازدهی فردی و اجتماعی سطوح مختلف آموزش در چند كشور جهان می‌نویسد: «میزان بازدهی اجتماعی گران‌ترین سطح آموزشی (منظور آموزش عالی است)، دست كم در كشورهای در حال توسعه، كمتر از سطوح دیگر است؛ بنابراین حداقل از لحاظ توسعه اقتصادی به نظر می‌رسد كه در هنگام طراحی و توسعه آموزشی، كمترین اولویت را باید برای دانشگاه‌ها و سایر مؤسسه‌های آموزش عالی قایل شد؛ به علاوه چون میزان بازدهی خصوصی آموزش عالی از میزان بازده اجتماعی آن بیشتر است، تأمین هزینه‌های آموزش 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 12:48 ] [ احمد احمد ]
[ ]

و در ادامه برای " تولیدات کوتاه مدت " SPC (صنایع)

دسته بندیصنایع
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات32
حجم فایل92 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 
و در ادامه برای " تولیدات کوتاه مدت " SPC
 

در گذشته ساخت محصول از مسئولیتهای واحد تولید بشمار می‌آمد و وظیفه اداره كنترل كیفت این بود كه از طریق بازرسی، محصول خوب و سالم را از محصول دارای نقض جدا كند. نحوه انجام یافتن كارهای اداری هم پیوسته زیرنظر قرار می‌گرفت تا از وقوع اشتباه احتمالی جلوگیری شود. هر دو روش بازرسی و بازیابی مستمر را كه ضایعات آفرین است شامل می‌شود و مستلزم صرف وقت و استفاده بیش از حد مواد اولیه در انجام دادن خدمات و تولید محصول است. شیوه مؤثر این خواهد بود كه با استفاده از روش كنترل كیفی آماری از ابتدا، از تولید محصول خراب پیشیری بعمل آید. این روش كه برای اغلب مردم مرسوم بوده روش منطقی است. این طرز تفكر در شعار بیل كاز بی، یعنی انجام دادن صحیح كار از ابتدا مورد اشاره قرار گرفته است. در هر صورت شعار دادن كفایت نمیكند و آنچه مهم و ضروری است درك كامل عوامل فرآیند كنترل آماری است. در یک اقتصاد سالم و رقابتی ، توسعه پایدار کیفیت و کاهش هزینه از جمله شرایط اصلی بقا در بازار است.. و هدف ایجاد ثبات در فرآیند و بهبود قابلیت آن از طریق كاهش تغییر‌پذیری می باشد.


مفاهیم آماری
برای اینكه ما بتوانیم جامعه‌های آماری را مورد مطالعه قرار دهیم بایستی حداقل 2 دسته از اطلاعات راجع به آنها را داشته باشیم. این اطلاعات به 2 نوع مقیاسهای گرایش مركزی و تغییر پذیری موسومند.


1ـ مقیاسهای گرایش مركزی : این مقیاسها عمدتاً به دنبال این هستند كه بیان كنند مركز تجمع توزیع در كجا قرار دارد مهمترین این مقایسها عبارتند از میانگین، میانه.


میانگین : عبارتست از معدل داده‌ها به بیان دیگر این مقیاس بیانگر متوسط ارزش داده‌ها می‍باشد.  و برابر با مقداری كه 50% ارقام از آن بیشتر و 50% ارقام بدست آمده از آن كمتر باشند.


2- مقایسهای تغییرپذیری : این مقیاسها عمدتاً به دنبال میزان پراكندگی داده‌ها از هم می‌باشند كه مهمترین این مقیاسها عبارتند از برد و انحراف معیار.


برد : كه با R نشان داده می‌شود عبارتست از فاصله میان بیشترین داده از كمترین داده موجود.
انحراف معیار : كه باS  نشان داده می‌شود و عبارتست از جذر حاصل جمع مجذور فواصل داده‌ها از میانگین تقسیم بر تعداد داده‌ها منهای 1.


میانه : چنانچه داده‌ها را به ترتیب صعودی یا نزولی مرتب كنیم عددی كه در وسط قرار خواهد گرفت میانه خواهد بود. چنانچه تعداد ارقام زوج باشد میانگین 2 عدد وسطی تعداد میانه را مشخص خواهد نمود. (به ترتیب صعودی یا نزولی).
میانه اگر n فرد باشد
میانه اگر n زوج باشد
برد : كافی است كه كمترین داده‌ها را از بیشترین داده كم نماییم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 12:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تفکر استراتژیک (صنایع)

دسته بندیصنایع
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات31
حجم فایل78 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

فهرست مطالب

 

چکیده: 5

کلید واژه: 5

فرضیه: 5

بیان مسئله: 6

تفکر استراتژیک چیست؟. 7

تفکر استراتژیک در سطح فردی: 8

تفکر استراتژیک در سطح فردی شامل سه‌ عنصر اصلی است: 8

*درکی کلی از سازمان و محیط آن؛ 8

*خلاقیت؛ 8

*چشم‌اندازی برای آینده سازمان؛ 9

چند ویژگی سازمان پیشرو: 11

فناوری اطلاعات (IT): 11

مهندسی مجدد فرایند کسب و کار (BPR): 12

مدیریت دانش و تفکر استراتژیک در سازمان پیشرو: 15

دانش... 17

مدیریت دانش... 18

انواع استراتژی‏ها در مدیریت دانش... 22

روابط عمومی یک استراتژی در سازمان های پیشرو: 23

1. نقش‌ آینده‌نگری‌.. 24

2. نقش‌ بحران‌ ستیزی‌.. 25

3. نقش‌ اعتبارسازی‌ برای‌ سازمان‌. 26

4. نقش‌ فرهنگ‌سازی‌.. 27

5. نقش‌ نظریه‌پردازی‌.. 28

نتیجه گیری: 29

منابع: 30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده:

به منظور ادامه حیات سازمان و تطبیق آن در بلند مدت با محیط، مدیریت، سیاستها، خط مشی ‏ها و بینش و نگرش خود را به صورت‏ پویا شکل می ‏دهد . بدین معنی که تلاش می ‏شود تا با بهر ه ‏گیری از تفکر استراتژیک، عوامل موثر بر سازمان شناخته شود و از آینده مبهم و شرایط نامطمئن با ملاحظه وابستگی عوامل و فاکتورهای‏ موثر، راه حل مسائل استنباط شود.

منظور از دور زندگی سازمان آن است که‏ مراحل مختلف عمر یک سازمان یعنی تولید، رشد، بلوغ و کهولت به تفکر متفاوتی نیاز دارد. به‏ عنوان مثال، چنانچه در مرحله رشد و بلوغ‏ سازمان، نسبت به جزئیات توجه شود، هزینه ‏ها تقلیل می‏ یابد و سود قابل توجهی را نصیب‏ سازمان خواهد کرد. همچنین در مرحله کهولت، خلاقیت و نوآوری لازم است تا منجر به تجدید حیات سازمان شود.

در هرحال، ادامه حیات سازمان ها، با داشتن‏ تفکر استراتژیک، ارتباط نزدیک دارد. مدیران‏ باید عادات ذهنی و اندیشیدن را در سازمان اشاعه‏ دهند و فضای مناسبی برای رشد فکری و خلاقیت‏ به وجود آورند. خلاقیت و نوآوری، رشد و بقای‏ سازمان را تضمین می ‏کند.

امروزه تلاش روزافزون سازمان های پیشرو در دنیای رقابت و کسب و کار این است که یک استراتژی مشخص جهت  مدیریت  دانش و جذب تجربه های سرمایه انسانی داشته باشند که این خود باعث پدید آمدن مشاغل جدید برای سازمان در این راستا شده است.

کلید واژه:

سازمان پیشرو، تفکر استراتژیک، مدیریت دانش

فرضیه:

آیا در سازمان های پیشرو تفکر استراتژیک وجود دارد؟

تفکر استراتژیک در سازمان های علمی چه تفکرهایی می تواند باشد؟

بیان مسئله:

امروزه تمامی نظریه‏ پردازان سازمانی اذعان دارند که جهت حضور مستمر و پایدار در عرصه رقابت جهانی، سازمان‏ ها اللخصوص سازمان های پیشرو باید حول محور علم و دانش فعالیت نمایند. انفجار دانش و رشد روزافزون فناوری اطلاعات، پدیده اینترنت و مسأله جهانی شدن، از عوامل کلیدی مؤثری هستند که در راستای انتقال به جامعه‏ ای مبتنی بر علم و دانش و آگاهی حرکت می ‏نمایند. افزایش قابلیت‏ ها و توان مهارتهای کاری از طریق بهره ‏گیری خردمندانه از فناوری اطلاعات در آینده عاملی حیاتی برای شرکتها و صنایع بشمار خواهد آمد. اینک، دانش، مهمترین پدیده‏ ای است که یک شرکت می ‏تواند کسب کند و آن را گسترش دهد.

مدیریت دانش، بیش از آنکه نوعی تفکر استراتژیک درباره چگونگی اداره یک سازمان پیشرو باشد، نوعی دارایی راهبردی برای افراد و سازمان ها ست. با اطمینان می‏ توان گفت که پایه و اساس مدیریت دانش در یک دوره کوتاه مدت، به بهره ‏برداری بهینه از اطلاعات قابل دسترسی و منابع موجود منجر خواهد شد؛ در حالی که در دوره‏ های بلند مدت نیز قادر است پیشرفت و توسعه سازمانی را برای آینده‏ ای مطمئن تقویت نماید. مدیریت دانش به عنوان نیازی استراتژیک، برای تمامی سازمان ‏ها در هزاره سوم مطرح است. هم اکنون سازمان ها و مؤسسات آگاه شده‏ اند که مدیریت دانش، «چیزی» بیش از دستیابی اتفاقی به دانشی یکپارچه و جامع است. مدیریت دانش را می‏ توان توانایی تبدیل داده ‏ها به اطلاعات و همچنین اطلاعات به دانش تعبیر نمود و مدیران باید به این امر واقف گردند که اجرای مدیریت دانش در سازمانی که با فناوری اطلاعات در تعامل است، فواید استراتژیک بی ‏شماری به دنبال خواهد داشت. در این مقاله تلاش شده است با نگاهی جامع به مدیریت دانش و نقش آن در بهبود عملکرد و اثربخشی سازمان، به اهمیت «فرهنگ» در اجرای این الگوی استراتژیک در سازمان‏ های کنونی پرداخته شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 12:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پلاگاریم فازی (صنایع)

دسته بندیصنایع
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل46 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل اول: كلیات تحقیق

بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

 

پلاگاریسم در لغت به معنی به سرقت بردن یا گرفتن (ایده در کلمات دیگری) به عنوان یک اثر شخصی است.

امروزه بسیاری از دانشجویان، دانش آموزان ، .. برای فرار از نوشتن، بخش هایی از نوشته های دیگران را کپی می کنند و نه تنها در بخش مقدمه که در بخش های دیگر بدون ذکر منبع استفاده می کنند. به عبارتی، جمله هایی از مقاله های مرتبط می گیرند و اطلاعات مقاله خود را در آن وارد می کنند، غافل از اینکه اگر این مسئله از حد معینی بگذرد، متهم به دزدی ادبی متهم خواهند شد.

تاکنون شیوه های مختلفی برای تشخیص پلاگاریسم ارائه شده که به مواردی از آنها اشاره می شود:

  • تشخیص پلاگاریسم با استفاده از شبکه عصبی کوهنن و تجزیه ارزش تک مقداری

·        تعیین درجه ارتباط از مجلات انتقادی با استفاده از ارائه متن های مبتنی بر گراف

·        شباهت مفهومی و شیوه بر پایه گراف برای تشخیص پلاگاریسم

در این پروپوزال به ارائه پارامترهای تاثیر گذار در تشخیص پلاگاریسم پرداخته بر اساس این پرامترها میزان تاثیر آنهادر تشخیص پلاگاریسم تشخیص داده می شود. ابتدا با ارائه پارامترهای تاثیر گذاری که از مقالات خوانده شده اخذ شده و به تصویر نمودن آنها در نمودار و میزان تاثیر (کم، متوسط، زیاد) می پردازیم.

سپس براساس پارامترها قوانین فازی که در تشخیص حدودی پلاگاریسم تاثیر گذار هستند پرداخته ، با استفاده از رسم نمودار و تشخیص بیشترین تاثیر ، می توان گفت : چند درصد این متن به متن اصلی نزدیکتر است.

ابتدا نکاتی چند در رابطه با منطق فازی را مرور کرده سپس بر طبق آن موضوع پژوهش را دنبال می کنیم.:

Top of Form

منطق فازی (Fuzzy Logic)


منطق فازی چیست؟
منطقی است كه بودن و نبودن و هر چیز بین آن دو را برای یك مفهوم می پذیرد. در منطق صفر و یك (Binary Logic) یك مفهوم درست (1 یا True) و یا نادرست (0 یا False) است و حالت دیگری قابل تعریف نیست. در حالی كه در منطق فازی همان مفهوم علاوه بر 0 و 1 می تواند مقادیر بازه ی 0 تا 1 را به خود اختصاص دهد. به عبارتی دیگر حالتی بین درستی و نادرستی در منطق فازی قابل تعریف است.
به عنوان مثال می خواهیم دمای هوا را از دیدگاه منطق باینری و فازی بررسی كنیم:

  • باینری: هوا یا سرد (0) است و یا گرم (1).
  • فازی: دمای هوا می تواند از حالت سرد (0) تا حالت گرم (1) تغییر كند به طوری هوای فرضا" معتدل (0.5) هم در این دیدگاه پذیرفتنی است.


واضح است كه منطق تفكر ما به عنوان یك موجود هوشمند نیز فازی است. پروفسور لطفی زاده با معرفی نظریه ی مجموعه های فازی گام های ارزشمند آغازین را جهت به كارگیری این منطق برداشتند. هم اكنون منطق فازی در علوم مختلفی چون هوش مصنوعی و كنترل كاربرد دارد.

قبل از آن كه كمی عمیق تر وارد منطق فازی شویم، بهتر است با دو مفهوم آشنا شویم:

  • متغیر های قطعی (Crisp Variables): متغیر هایی هستند كه ارزش آن ها با یك مقدار معین بیان می شود. مثلا" دمای هوا 20 درجه ی سانتی گراد است یا A زیرمجموعه ی B است. روشن است كه مقدار ارزش ها دقیق و قطعی است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 12:47 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بورس اوراق بهادار با تصمیم گیری چند معیاره (صنایع)

دسته بندیصنایع
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل271 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بورس اوراق بهادار با تصمیم گیری چند معیاره

 

چکیده

در این مقاله سعی شده تا جهت انتخاب بهینه بدره سهام از برنامه ریزی آرمانی- كه یكی از مدلهای تصمیم گیری چند معیاره است- مدد گرفته شود. به منظور انتخاب بهینه، از میان شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بر اساس معیارهایی كه اهم آن نقدشوندگی سهام شركت است، چند شركت انتخاب و اطلاعات مورد نیاز مربوط به هر سهم محاسبه شد. سپس با توجه به داده ها و آرمانهای سرمایه گذار، با استفاده از مدل برنامه ریزی آرمانی موجبات کمک به اتخاذ تصمیم سرمایه گذار فراهم گردید. نتایج بدست آمده از تبلور تحقق آرمانهای سرمایه گذار از انتخاب بدره ای متنوعی حكایت می كند كه در آن بین ریسك و بازده تا حد ممكن توازن برقرار است.

1-  فصل اول: کلیات

از ایام قدیم انتخاب بهینه برای سرمایه گذاری رویای هر سرمایه گذار بوده و هست . سرمایه گذاران به منظور تحقق رو یای خود مبنی بر كسب بازدهی مورد انتظار از شم تجاری و تجربیات خود مدد می گرفتند. با پیشرفت مدیریت مالی انتخا ب های سرمایه گذار ان روشمند شد و آنها با كاربرد مدلهای مختلف و تلفیق نتایج حاصل از آن با تجربیات خود قادر شدند تا انتخاب بهینه را محقق نمایند . در گذش ته انتخاب در سرمایه گذار ی، با در نظر گرفتن یك معیار انجام می شد؛ حال آنكه هر سرمایه گذاری در كنار هدف اصلی خود آرمانهایی نیز در نظر دارد كه تحقق آن آرمانها رضایت او را فراهم خواهد آورد. سرمایه گذاران بورس اوراق بهادار نیز از این ماجرا مستثنی نیستند و دغدغه تشكیل بدره بهینه را در سر دارند . آنها با پذیرش سطح مشخصی از ریسك به دنبال كسب بازدهی مورد انتظار خود هستند . علم تصمیم گیری، سرمایه گذاران را در راستای اتخاذ تصمیم بهینه با بكارگیری مدلهای مختلف یاری می نماید .

در این مقاله تلاش بر این است تا با بكارگیری بر نامه ریزی آرمانی - كه یكی از مدلهای تصمیم گیری چند معیاره است - سرمایه گذار ان را در انتخاب حتی الامكان بهینه ای یاری رسانیم.

تحلیلگران سنتی سهام طی تحقیقات خود دو عامل با اهمیت ریسك و بازده را به سرمایه گذاران شناساندند . آنها، اغلب دیدگاههای سنتی بازده را، سود نقدی و افزایش قیمت سهم طی دوره زمانی می پنداشتند. اما در واقع بازدهی یك سهم به تنهایی در دوره ای كه سهم نگهداری می شود حاصل نشده و ضرورتا " نرخ بازدهی با زمان تعدیل نمی شود . از این روی تحلیلگران سنتی ممكن است كه بازدهی آتی و نسبت قیمت به عایدی سهم (P/E) و بنابراین سود نقدی را پیش بینی نمایند؛ اما قادر نیستند تا ارزش قابل دسترسی بازدهی را در ارتباط با الزامات سرمایه گذار تعیین نماید.

2- فصل دوم ادبیات تحقیق

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 2 بهمن 1396 ] [ 12:46 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 صفحه بعد