فروشگاه مرکزی فایل پروژه های دانشجویی

فروشگاه پروژه های دانشجویی , گزارش کارورزی, پاورپوینت آماده پایان نامه , پرسشنامه های روانشناسی, تحقیقات دانشجویی, مقالات دانشجویی, کارورزی دانشگاه , مبانی پای

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی  در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


در دنیای امروز، داشتن اطلاعات زیاد راه گشا نیست؛ آنچه اهمیت دارد استفاده از حجم وسیع اطلاعات و به كارگیری آن در همه حیط ههای زندگی است. برای استفاده از این سطح گسترده اطلاعات، لازم است فراگیران به سطوح عالی تفكر و خودشناسی دست یافته و در فرایندهای شناختی و حل مسأله تبحر كافی داشته باشند. این مهم در آموزش عالی اهمیت دوچندان می یابد. امروزه، موضوع اساسی آموزش و پرورش تربیت انسان هایی است كه بتوانند درست فكر كنند و بتوانند با تصمیم گیری های درست و مناسب، مسائل پیچیده پیش رو را حل و فصل نمایند. مجمع اهداف آموزش ملی، توانایی تفكر انتقادی و ارتباط مؤثر و حل مسأله را در دستیابی به موفقیت تحصیلی در سطوح عالی آموزش یك ضرورت می داند(گیونگ و میانگ،2008). افراد دارای سبكهای شناختی متفاوت در موقعیتهای یادگیری به شیوه های متفاوتی عمل می‏كنند. از نظر پردازش اطلاعات، بسته به سبك شناختی، آزمودنیها به جنبه های متفاوت اطلاعات توجه می كنند و در رمزگذاری، ذخیره و یادآوری اطلاعات و، به طور كلی، در تفكر و درك مطلب به راههای متفاوت عمل می كنند. پژوهشهای زیادی كه رابطه بین سبكهای شناختی و ترجیحات تحصیلی را بررسی كرده اند نشان می دهد كه یادگیرندگان نابسته به زمینه بیشتر جذب رشته های ریاضی و علوم پایه می‏شوند و به موضوعهایی كه نیازمند تفكر انتزاعی، مستقل، مهارتهای تحلیلی و تواناییهای بازسازی است علاقه نشان می دهند در حالی كه افراد دارای سبك وابسته به زمینه بیشتر جذب رشته های علوم انسانی می شوند و به موضوعهای علوم اجتماعی و زمینه هایی كه مستلزم روابط اجتماعی نظیر خدمات اجتماعی و تدریس است علاقه نشان می دهند(رضایی و سیف ،1380).

 

بخشی از تحقیقات انجام شده:

 

-       پژوهش سولومون و راث بلوم (2008) نشان می دهد که ترس از شکست در امتحان که یک پاسخ اضطرابی است باعث میشود که سطح اضطراب فرد بالا رود و در نتیجه برای کاهش این اضطراب شخص ممکن است دچار اهمالکاری تحصیلی می شود تا اضطرابش را به تاخیر بیندازد. نتایج پژوهش های زیادی نشان می دهد که اضطراب می تواند بر اهمال کاری تحصیلی تأثیرگذار باشد.

-        نامیان و حسینچاری(1390) در پژوهشی تحت عنوان پیش بینی اهمال كاری تحصیلی بر اساس هستة كنترل و باورهای مذهبی انجام دادند. در این راستا، نمونه ای متشكل از 447 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز ( 225 دختر و222 پسر ) به شیوة نمونه گیری هدفمند انتخاب و پرسشنامه های اهمال كاری تحصیلی، هستة كنترل و جهت گیری مذهبی را تكمیل كردند . در نگاهی كلی، نتایج نشان داد كه نمرة كل اهمال كاری تحصیلی به وسیلة بعد (مؤلفة) اخلاقیات از جهت گیری مذهبی و هستة كنترل درونی به صورت منفی پیش بینی می شود. همچنین معلوم شد كه هستة كنترل درونی و بعد اخلاقیات از جهت گیری مذهبی پیش بینی كنندة منفیِ دو بعد اهمال كاری در آماده سازی تكلیف و اهمال كاری در آماده سازی مقاله هستند . اهمال كاری در آمادگی برای امتحان، توسط هیچ یك از ابعاد جهت گیری مذهبی و هستة كنترل درونی پیش بینی نمی شود . مقایسة دختران و پسران نشان داد كه میانگین نمرة اهمال كاری در آماده سازی تكالیف و نمرة كل اهمال كاری تحصیلی در پسران بیشتر از دختران است؛ در سایر ابعاد اهمال كاری، تفاوت معنی داری بین دو گروه مشاهده نشد.

 

فهرست مطالب:


تعریف یادگیری

2-1-1       تعریف سبک

2-1-1      تعریف سبک شناختی

2-1-1      سبک های یادگیری از نظر کلب:

2-1-3-1        سبك یادگیری واگرا

2-1-3-1        سبك یادگیری جذب كننده

2-1-3-1        سبك یادگیری همگرا

2-1-3-1        سبك یادگیری انطباق یابنده

2-1-4-            انواع سبكهای شناختی

2-1-4-1        مقاومت در برابر انعطاف پذیری

2-1-4-1          متعارف بودن در برابر فردیت

2-1-4-1        سبك های مفهوم سازی

2-1-4-1        سبك های بخش بخش سازی

2-1-4-1         واگرایی در مقابل همگرایی

2-1-4-1        جذب كننده در برابر انطباق یابنده

2-1-4-1        پردازش كننده كلامی در برابر دیداری

2-1-4-1        سبك شناختی تكانشی در مقابل تاملی

2-1-4-1        سبكهای پیچیدگی شناختی در برابر سادگی شناختی

2-1-4-1        سبكهای شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه

2-2            پیشینه داخلی و خارجی پژوهش


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 18:10 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی سازمانی  در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


مفهوم رفتار شهروندی سازمانی اولین بار توسط اورگان و همکاران وی در سال ( ۱۹۸۳ ) مطرح گردید. تحقیقات اولیه ای که در زمینه رفتار شهروندی سازمانی انجام گرفت بیش­تر برای شناسایی مسئولیت­ها و یا رفتارهایی بود که کارکنان در سازمان داشتند، اما اغلب آنها نادیده گرفته می‌شد. این رفتارها با وجود این که در ارزیابی­های سنتی عملکرد شغلی به طور ناقص اندازه گیری می‌شدند و یا حتی گاهی اوقات مورد غفلت قرار می‌گرفتند، اما در بهبود اثربخشی سازمانی مؤثر بودند ( بینستوک و همکاران، 2003). محققان سازمانی این اعمال را که در محل کار اتفاق می‌افتد، این گونه تعریف می‌کنند:

رفتار شهروندی سازمانی عبارت است از «مجموعه­ای از رفتارهای داوطلبانه و اختیاری که بخشی از وظایف رسمی فرد نیستند، اما با این وجود توسط وی انجام و باعث بهبود مؤثر وظایف و نقش­های سازمان می­شوند.»( اپلباوم، 2004).

بولینو، ترنلی و بلودگود (2002) رفتار شهروندی سازمانی را به عنوان میل و انگیزه کارکنان در فراتر رفتن از الزامات رسمی شغل به منظور یاری کردن یکدیگر، همسو کردن منافع فردی با منافع سازمانی و داشتن علاقه ای واقعی نسبت به فعالیت­ها و مأموریت­های کلی سازمان تعریف کرده اند. آنان بر این عقیده هستند که رفتارهای شهروندی به طور کلی دارای دو خصیصه عمومی هستند: اولاً آنها به طور مستقیم قابل تقویت نیستند (به عنوان مثال، نیازی نیست که آنها از جنبه فنی بخشی از شغل یک فرد باشند) و ثانیاً آنها ناشی از تلاش­های ویژه و فوق العاده­ای هستند که سازمان به منظور دستیابی به موفقیت، از کارکنانش انتظار دارد( کورکماز و ارپکل، 2009).


بخشی از تحقیقات انجام شده:


 - آغاز و نگین تاجی(1392)، در تحقیقی با هدف « اعتماد درون سازمانی: عاملی کلیدی در جهت تسهیم واقعی دانش» فرضیه های این پژوهش با استفاده از پرسشنامه در خبرگزاری ایسنا که اکثر کارکنان آن را نیروی کار دانشی و متخصصین تشکیل می دهند به آزمون گذارده شده اند. براساس نتایج این پژوهش، اعتماد درون سازمانی بر رفتارهای تسهیم دانش درون واحدی و میان واحدی مؤثر است. البته شدت این رابطه درباره تسهیم دانش خود را با اعضای شایسته تر واحد خود تسهیم کنند، اما از اینکه دانش خود را در اختیار اعضای سایر واحدها بگذارند چندان هراسی ندارند. نکته مهم این بود که افراد با سابقه مدیریتیبیشتر کمتر تمایل به در اختیار دیگران گذاشتن دانش خود داشتند.

 - یان، دیویسون و مو (2013)، در پژوهشی با هدف بررسی« شکل گیری خلاقیت کارکنان » طبق نظریه ادراک از خود و پیوستن به این اصل که به اشتراک گذاری دانش منجر به تسهیل خلق دانش می شود، داده های جمع آوری شده از میان 232 کاربران وب، متوجه شدیم که هر به دنبال دانش بودن، منجر به خلاقیت بیشتر در کار است.


فهرست مطالب:


رفتار شهروندی سازمانی

2ـ1ـ2ـ ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی

2ـ1ـ3ـ عناصر رفتار شهروندی

2ـ1ـ4ـ مؤلفه های رفتار شهروندی سازمانی

2ـ1ـ5ـ عوامل تاثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی

2ـ1ـ6ـ پیامدها و نتایج رفتار شهروندی سازمانی

پیشینه تجربی

2-4-1- تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در داخل کشور

تحقیقات انجام شده مرتبط با پژوهش در خارج از کشور

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 18:10 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرشت و منش (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرشت و منش (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرشت و منش در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات39
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرشت و منش  در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:


کلمه شخصیت معادل کلمه ی Personality انگلیسی یا Personalite فرانسه است که خود از ریشه لاتین Personu گرفته شده است و به معنی نقاب یا ماسکی بود که در یونان و روم قدیم بازیگران تئاتر، بر چهره می گذاشتند. این تعبیرات به این مطلب دارد که شخصیت هر کس ماسکی است که بر چهره خود می زند تا وجه تمیز او از دیگران باشد (کریمی، 1386).

شخصیت مجموعه تفکیک ناپذیر آن خصایص بدنی و نفسانی است که شناخته دوستان نزدیک شخص می باشد. به عبارت دیگر، آن نقاب یا ماسکی است که فرد برای سازش با محیط که در حقیقت نوعی بازیگری در صحنه زندگی است به چهره خود نهاده است (ایزدی، 1351، به نقل از کریمی، 1386).

 شلاون (1988) «شخصیت راسازمان پویای جنبه های ادراکی، انفعالی، ارادی و بدنی (شکل بدن و اعمال حیاتی بدن) فرد آدمی می داند». به نظر مدّی (1972) «شخصیت مجموعه ای پایدار از ویژگی ها و گرایش هاست که مشابهت و تفاوت های رفتار روانشناختی افراد را مشخص می کند».


بخشی از تحقیقات انجام شده:


 نتایج مطالعه پارولا و همکاران (2010) با عنوان «بررسی کیفیت زندگی تراجنسی ها پس از عمل جراحی و هورمونی» نشان داد عمل جراحی تغییر جنسیت، کیفیت زندگی تراجنس ها را در چندین حوزه مهم و متفاوت رضایت از عمل جراحی، تغییر جنسیت، کیفیت زندگی اجتماعی و کیفیت زندگی جنسی بهبود می بخشد.در بین افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی، جنبه ی ذهنی و روانی کیفیت زندگی آنها تحت تأثیر قرار می گیرد این تأثیر منفی می باشد و جنبه های دیگر کیفیت زندگی تحت تأثیر اختلال هویت جنسی افراد عمل نکرده نمی باشد

ثابتی و همکاران (1386)، طی پژوهشی نشان دادند که ویژگی های شخصیتی به ویژه روان رنجور خویی در شکل گیری باورهای جنسی منفی که منجر به بد کارکردی های جنسی می شوند، نقش دارند. در زنان ویژگی های شخصیتی می تواند حدود ده درصد از باورهای جنسی را پیش بینی کند.

 

فهرست مطالب:


سرشت و منش

شخصیت

محیط اجتماعی

ساختار شخصیت

منش

نظریه های شخصیت

روانشناسی فردی، نظریه آدلر

نظریه ی رفتار گرایی شخصیت

نظریه شناختی

نظریه های سنخ (تیپ) شناختی شخصیت

نظریه صفات و عاملی شخصیت

گوردن آلپورت

ریموند، بی کتل

هانس آیزنک

کاستا و مک کری

نظریه سرشت و منش کلونینجر

نظریه سرشت

نظریه منش

پیشینه پژوهشی




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 18:10 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازدارندگی رفتاری (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازدارندگی رفتاری (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازدارندگی رفتاری در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازدارندگی رفتاری در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد

 

بخشی از مبانی نظری:


 یكی از موضوع هایی كه امروزه ذهن پژوهشگران حیطه ی روانشناسی سلامت را به خود مشغول كرده است، رابطه بین ویژگی های شخصیتی و ابتلا به بیماری های روانی و جسمانی است. برخی از روانشناسان، به این نظر علاقه نشان می دهند كه شخصیت، مبتنی بر عملكرد دستگاه عصبی است. بر اساس نظریه ی پاولف ، فرآیند اساسی بر تمامی فعالیت های دستگاه عصبی مركزی، حاكم است. یكی از این فرآیندها، برانگیختگی و دیگری بازداری است. تمامی محرك های درونی و بیرونی كه باعث برانگیختگی و بازداری می شوند، هر چه بیشتر تكرار شوند در مغز به صورت با ثبات تری در می آیند. در انتهای این زنجیره، رفتارهای قالبی پویا پدید می­آیند كه تا اندازه ی زیادی در برابر تغییر، مقاومت نشان می­دهند. این روند، به ویژگی­های تثبیت شد­ه­ای منجر می شود كه شاید بتوان گفت به عنوان بخشی از شخصیت فرد در می آید (بیتا و همکاران، 1997).

بخشی از تحقیقات انجام شده:



صالحی و همکاران (1391) در پژوهش خود با هدف بررسی راهکارهای نهادینه سازی وجدان کاری و فرهنگ خود کنترلی در کارکنان واحدهای دانشگاهی دریافتند که عوامل فرهنگی- اجتماعی، فردی- شخصیتی و خانوادگی- تربیتی بر نهادینه سازی فرهنگ خودکنترلی و وجدان کاری کارکنان تأثیرگذار می­باشد.

نتایج پژوهش چیونگ (2010) با هدف بررسی  فشار، خودکنترلی و تفاوت جنسیتی در بزهکاری در میان نوجوانان چینی نشان داد دخترانی که دارای خودکنترلی بالایی بودند میزان گرایش به رفتارهای بزهکارانه و بالتبع مصرف الکل در آنها کمتر بوده است.

فهرست مطالب:



بازدارندگی رفتاری(BIS)

2-2 سیستم های مغزی بازداری/ فعال سازی رفتاری(BIS / BAS)

2-2-1 سیستم بازدارندگی رفتاری(BIS)

2-2-2 توصیف سیستم بازدارنده رفتار(BIS) از بعد رفتاری، عصب- شناختی و شناختی

2-2-3 سیستم فعال ساز رفتاری(BAS)

2-3 تبیین نظری سیستم مغزی بازداری- فعال ساز رفتاری(BIS / BAS)

2-3-1 نظریه شخصیتی آیزنک

2-3-2 نظریه کلونینجر

2-3-3 نظریه شخصیتی گری

2-4 مکانیزم های مغزی پاداش و تنبیه/ بازداری- فعال ساز رفتاری

2-9 پیشینه عملی پژوهش

2-9-1 مطالعات انجام شده در ایران

2-9-2 مطالعات انجام شده در خارج از ایران

منابع




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 18:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


اتیسم طیفی از اختلالات است. در اصطلاح کلی، به این معنی است که فرد می­تواند دارای یک اتیسم خفیف یا خیلی شدید باشد. در بالاترین انتهای طیف سندرم آسپرگر وجود دارد، که بعضی از اوقات سندرم پروفسور کوچک نامیده می شود. پایین ترین انتهای طیف اغلب اتیسم کلاسیک نامیده می شود که معمولا همراه با عقب ماندگی ذهنی است. در بین این طیف انواع اختلالات نافذ رشد شامل سندرم رشد اختلال فروپاشنده دوران کودکی، اختلال نافذ رشدغیر اختصاصی وجود دارد (گریر و آفیت، 2009).

اُتیسم در سراسر دنیا دیده می­شود و فقط در پسران بیشتر از دخترها مشاهده شده است. به عبارت دیگر نژاد، مكان زندگی، میزان سواد، وضعیت مالی، نوع اعتقاد، شیوه زندگی، و. . . هیچ كدام تأثیری در شانس بروز اُتیسم ندارند (دوجا و رابرت، 2006).



بخشی از تحقیقات انجام شده:



اسچاف (2011)،به بررسی چگونگی تأثیر تجربه ی زندگی با رفتارهای مرتبط با مشکلات حسی در کودکان مبتلا به اتیسم بر روال عادی زندگی خانواده ها پرداخت. مصاحبه‌های نیمه ساخت‌یافته کاملی با چهار نفر از مراقبین کودکان راجع به معنی و تاثیر رفتار‌های حسی فرزندانشان بر روال عادی زندگی خانواده در داخل و خارج از خانه انجام شد. یافته‌ها نشان داد که رفتار‌های حسی عاملی هستند که مشارکت خانواده در سر کار و تفریحات خانواده را محدود کرده‌اند و  والدین راهبردهای خاصی برای مدیریت کارهای روزمره فرد و خانواده در سایه رفتارهای مرتبط با مشکلات حسی کودک بکار بردند.

بلقان آبادی،حسن آبادی،اصغری نکاح(1390)،پژوهشی با هدف بررسی اثربخشی زوج درمانی مثبت نگر بر بهبود رضایت از زندگی مادران کودکان با نیازهای ویژه انجام دادند.نمونه این پژوهش شامل 24 مادر دارای کودکان با نیازهای ویژه(گروههای :کم توان ذهنی،ناشنوا،حسی-حرکتی،اتیسم و چندمعلولیتی)در دو گروه 12 نفره ی آزمایش و کنترل بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه امیدواری اسنایدر استفاده شد.نتایج نشان دادند که امیدواری مادران کودکان با نیازهای ویژه که مداخله را دریافت کرده بودند،به طور معناداری افزایش یافته بود.

 

فهرست مطالب:

2-1-1-1 نشانه های عمومی بیماری اُتیسم:

2-1-1-2 علل بروز اُتیسم:

2-1-1-3 تشخیص اُتیسم:

بررسی پیشینه­ی تحقیق

پژوهش­های خارجی

پژوهش­های داخلی

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 18:09 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تفکر (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تفکر (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تفکر در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تفکر در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:


از زمان سقراط و ارسطو تا زمان حال دربارة تفکر و ماهیت و مراحل آن بحث‌های زیادی به عمل آمده است. کتاب معروف « چگونه فکر می‌کنیم؟ » جریان تفکر را شامل مراحلی می‌داند که دو مرحله ابتدایی و انتهایی و پنج مرحلة میانی را در برمی‌گیرد. مرحلة اول یا ابتدایی،‌ مرحله شک و ابهام است و آن زمانی است که انسان با یک موقعیت پیچیده رو به رو شده و درصدد یافتن پاسخی برای مسئله و مشکل ایجاد شده است. مرحلة انتهایی، زمانی است که فرد از شک و ابهام درآمده و به نتیجه و جواب دست یافته است. به عبارتی تفکر سازمان دادن و تجدید سازمان در یادگیری گذشته جهت استفاده در موقعیت فعلی است(امامی پور و سیف، 1382).

تعریف دیگر، تفکر را  فرایندی رمزی و درونی می داند که منجر به یک حوزه شناختی می‌گردد، که نظام شناختی شخص متفکر را تغییر می‌دهد(پور فرج عمران، 1387).

بخشی از تحقیقات انجام شده:



احدی،خویینی،کریمی،دلاور و زری باف(1390)در پژوهشی به مقایسه سبک های تفکر و هیجان طلبی در دانش جویان کارشناسی رشته های هنر و ریاضی برای افزایش رفتارهای سازمانی مثبت پرداختند. نتیجه پژوهش بر ضرورت توجه سازمان ها بر ویژگی های رفتار سازمانی مثبت مانند سبک تفکر قانون گذار(خلاق) و سبک های تفکری است که به این نوع تفکر یعنی خلاقیت می انجامد و نیز افزایش هیجان های مثبت برای بهبود عملکرد در محیط کاری مورد توجه می باشد.

هرز و گولن(2012)در مطالعه ی خود دریافتند که سبک فرزند پروری با مراقبت افراطی و سطح پایین پذیرش با عزت نفس ارتباط منفی و معنادار دارد.


فهرست مطالب:



تعریف تفکر و سبک های تفکر

2-2-2 انواع سبک های تفکر

2-2-3 تفکر از دیدگاه جان دیویی

2-2-4 تفکر از دیدگاه گیلفورد

2-2-5 مراحل تفکر منطقی در مواجهه با مشکلات

2-2-6 سبک های تفکر از دید استرنبرگ

2-2-7  رابطه هوش و تفکر

2-2-8 عوامل بستر ساز تفکر

2-4 پیشینه پژوهش های انجام گرفته

2-4-1 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در داخل کشور

2-4-2 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در خارج کشور

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 18:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود کنترلی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود کنترلی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود کنترلی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود کنترلی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:

مفهوم خودکنترلی[1]، به شکل های بسیاری در سراسر تاریخ بشر ظاهر شده است. تراژدی های یونان باستان، آکنده از پنداره‎های درماندگی بشر در برابر خدایان و یا سرنوشت بود. نمایشنامه‎های شکسپیر، هم نمایشگر سرنوشت محزون از پیش تعیین شده، و هم نمایانگر اراده‎ی آزاد است. فیلسوفان، با مفهوم هسته‎ی کنترل تحت عنوان جبرگرایی در برابر اراده‎ی آزاد، دست به گریبان بوده‎اند. جامعه شناسان آن را به عنوان خودمختاری در برابر خود بیگانگی و یا ناتوانی نام برده‎اند و روانشناسان از آن به عنوان رفتارگرایی در برابر ذهن گرایی نام برده اند. نیچه[2] ، قدرت را مهمترین پدیده روانشناختی نامیده است و آدلر[3] در نظام روانشناسی فردی خود بیان کرده است که مبارزه کردن برای کنترل شخص بر سرنوشت خود، مهمترین انگیزش است و هر شخص بدون احساس چنین کنترلی دچار عقده‎ی حقارت، خواهد بود و ممکن است درصدد جبران بیش از حد تلاشهای خود برای رسیدن به حس کنترل یا غلبه باشد. همه‎ی اینها به عقیده‎ی ساموئل بال[4] (1994؛ به نقل از راتر، 1966)، مبین ریشه‎های تاریخی و نظری هسته‎ی کنترل می‎باشد. با این وجود سازه‎ی خود کنترلی را نخستین بار فارز[5] (1957؛ به نقل از راتر، 1966) و راتر[6] (1966) به شیوه‎‎ی علمی وارد واژگان روانشناختی کردند. این سازه، در مطالعات مربوط به انگیزش، به گونه فزاینده‎ای اهمیت نظری و علمی بدست آورده است. سازه خود کنترلی ریشه در نظریه‎ی یادگیری اجتماعی دارد. در این نظریه، تقویت به عنوان تعیین کننده‎ی رفتار شناخته شده است و ادراک فرد در مورد منبع این تقویت عنصری اساسی در تعیین رفتار است. به عبارت دیگر، به عقیده‎ی راتر ادراک فرد از تقویت (پاداش یا تنبیه)، یک ویژگی دو ارزشی را به وجود می‎آورد. بدین معنی که در هر رفتاری این دو ارزش (دو قطب) نمی‎تواند با هم وجود داشته باشند. این متغیر دو قطبی خود کنترلی درونی در مقابل خود کنترلی بیرونی است.

مفهوم خودکنترلی که در سال1974توسط اشنایدر گسترش یافت، به این معنی است که یک شخص در موقعیت خود چه قدر انعطاف پذیر یا چه قدر پایدار است (کاشال و کوانت، ۲۰۰۶). اشنایدر بیان کرد، مردم در یك بحث كلی به دو دسته تقسیم می شوند: افراد با خودكنترلی بالا[7] و افراد با خودكنترلی پایین[8] كه هر كدام ویژگی هایی دارند. برخی از افراد نسبت به موقعیت های اجتماعی حساس هستند و ظاهر خود را متناسب با موقعیت رایج تنظیم می کنند، این افراد را با خودکنترلی بالا می نامیم. در مقابل افرادی هستند با خودکنترلی پایین كه تمایل دارند فکر و احساس خود را بیان نمایند، تا اینکه آن را متناسب با موقعیت سازماندهی کنند (اشنایدر، 1974).

[1] . Locus of control

[2] . Nietzche

[3] . Adler

[4] . Samuel Ball

[5] . Phaeres

[6] . Rotter

[7]. high Self-monitoring
[8]. low Self-monitoring

بخشی از تحقیقات انجام شده:

بر اساس تحقیق بلاغت و همکاران (1392) با هدف بررسی رابطه بین خود کنترلی با تعهد سازمانی معلمان ابتدایی، بین خودکنترلی و تعهد سازمانی و همچنین بین کنترل درونی با تعهد سازمانی رابطه مثبت و معنی­داری دیده شد.

ورا و مون (2013) در تحقیق خود، خودکنترلی پایین در میان جوانان اسپانیایی را مورد بررسی قرار دادند، نتایج مربوط به این تحقیق بیان کننده این بود که خودکنترلی پایین اثر معناداری بر روی انواع متنوّع رفتارهای بزهکارانه، از جمله رفتارهای بزهکارانه الکلیسم داشته است.

 

فهرست مطالب



خود کنترلی

2-5-1 مفهوم خودکنترلی در نظریه یادگیری اجتماعی راتر

2-6 انواع كنترل و نظارت

2-6-1 كنترل پیش از عمل

2-6-2 كنترل سكانی

2-6-3 كنترل تفكیكی(بلی- خیر)

2-6-4 كنترل بعد از عمل

2-8 مراحل فرآیند خودكنترلی

2-8-1 تعیین معیار یا استاندارد

2-8-2 سنجش عملكرد

 2-8-3 تشخیص انحرافات از طریق تطبیق عملكرد با استاندارد

2-8-4 انجام اقدامات اصلاحی

2-9 پیشینه عملی پژوهش

2-9-1 مطالعات انجام شده در ایران

2-9-2 مطالعات انجام شده در خارج از ایران

منابع




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 18:08 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی خلاقیت و نوآوری (فصل هشتم کتاب مدیریت عمومی الوانی)

پاورپوینت بررسی خلاقیت و نوآوری (فصل هشتم کتاب مدیریت عمومی الوانی)

پاورپوینت بررسی خلاقیت و نوآوری (فصل هشتم کتاب مدیریت عمومی الوانی) در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی خلاقیت و نوآوری (فصل هشتم کتاب مدیریت عمومی الوانی) در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: دانلود پاورپوینت خلاقیت و نوآوری (فصل هشتم کتاب مدیریت عمومی الوانی)

دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 20 اسلاید



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



مقدمه

خلاقیت و نوآوری

تقسیم بندی سازمانها بر اساس میزان خلاقیت و توجه آنها به توسعه و تغییر

نحوه ظهور اندیشه های نو و بدیع

فنون خلاقیت و نوآوری

تحرک مغزی

اصول حاکم در جلسات تحرک مغزی

ارتباط اجباری

تجزیه و تحلیل مورفولوژیک

گردش تخیلی

پرسش های ایده برانگیز

تکنیک 5-3-6 گروه اسمی

الگوبرداری از طبیعت

تفکر موازی

چگونه می توانیم خلاقیت و نوآوری را در سازمان تسهیل کنیم؟

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 18:07 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- و

پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید

پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد ویرایش جدید در 23 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید در 23 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)

دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 23 اسلاید



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



تعریف سازمان

ساختار سازمان چیست؟

طراحی سازمانی چیست؟

نظریه سازمان چیست؟

مقایسه نظریه سازمان و رفتاری سازمان

چرا نظریه سازمان را مطالعه می كنیم؟

روشهای مختلف دهگانه نگریستن به سازمانها

دیدگاه سیستمی

انواع سیستم

ویژگی های یك سیستم باز

اهمیت دیدگاه سیستمی

دیدگاه چرخه حیات

مراحل چرخه حیات

مرحله کارآفرینی

مرحله شکل گیری اولیه

مرحله رسمیت و کنترل

مرحله پیچیده شدن ساختار

مرحله افول

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 18:07 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی پارادوکس و تضاد

پاورپوینت بررسی پارادوکس و تضاد

پاورپوینت بررسی پارادوکس و تضاد در 30 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم3 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی پارادوکس و تضاد در 30 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: دانلود پاورپوینت پارادوکس و تضاد

دسته: مدیریت

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 30 اسلاید



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



ناسازنما، پارادوکس یا متناقض‌نما

معنی لغت پارادوکس

پارادوکس چیست

شناخت پارادوکس و دقت در آن

شیوه درک زبان پارادوکس

یک گفتار در مورد پارادوكس

پارادوكس ترس و امنیت

چند نمونه پارادوکس سازمانی

پارادوکس رقابت و همکاری

پارادوکس انقلاب و تکامل تدریجی

پارادوکس کنترل و آشوب

تضاد و ناسازگاری منافع در سازمان

تضاد و ناسازگاری منافع در سازمان

یک گفتار در مورد تضاد

تضاد اجتماعی و سازمانی و فردی

علل بروز تعارض در سازمان

بررسی نگرش ها در مورد تضاد در سازمان

پیشنهادات در مورد تضاد در سازمان به مدیران

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 18:06 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 صفحه بعد